Még a nyári szünet előtti Formula-1-es Belga Nagydíjra érkezett egy új fejlesztési csomaggal a Mercedes, amelynek legfontosabb eleme egy új padlólemez volt. A pénteki szabadedzéseken látott gyenge eredmények – például a nagy végsebességbeli lemaradás – után viszont Spában úgy döntött az alakulat, hogy mégsem használja az újítást.
Amely azonban Zandvoortban és Monzában visszakerült a W15-ösre, a Mercedes viszont közel sem tudott olyan erős teljesítményt nyújtani, mint Belgiumban: ott George Russell kizárása nélkül kettős győzelmet arattak volna, míg a nyári szünetet követő két helyszínen visszacsúsztak az erősorrend harmadik-negyedik helyére.
Az Ezüst Nyilak mérnökei már az F1-es Holland Nagydíj után is jelezték, hogy egyelőre bizonytalanok a padlólemez hatásai kapcsán. Az adatok ugyanis azt mutatják, hogy a fejlesztés hozza a várt plusz leszorítóerőt, de elképzelhetőnek tartják, hogy cserébe megbontotta az autó egyensúlyát és annak kezelhetőségét.
Ezt vizsgálja még jelenleg is a Mercedes, Andrew Shovlin vezető pályamérnök ugyanis a Monzát követő szokásos csapatvideóban úgy fogalmazott, hogy nem tudják még biztosan, hogy csak a helyszínek közötti különbségek vagy a padlólemez okozta-e a teljesítményben látott eltéréseket:
„Fontos megjegyezni, hogy nem számítottunk nagy előrelépésre, egy elég apró csomagot vetettünk be, de biztosak vagyunk benne, hogy generálja azt a leszorítóerőt. A nehezebb kérdés, amit meg kell válaszolnunk: van-e bármi olyan finom részlet a vezethetőségi karakterisztikába, amelyet ez a csomag okoz és nem számítottunk rá?” – fogalmazott Shovlin.
„Ezt rendkívül nehéz felmérni, mert az autó másképp fog teljesíteni pályáról pályára. Néhány pályán nagyon jól működik, míg más helyszíneken küszködtünk az autó egyensúlyával, függetlenül az aerodinamikai specifikációtól.”
„És igen, az utóbbi két verseny nem volt olyan jó, mint előtte néhány. Könnyen lehet, hogy ez csak a szokásos eltérés pályáról pályára, de ezt fogjuk megvizsgálni a következő napokban.”