Sorozatban az ötödik nagydíjon szerzett több pontot a McLaren a Red Bullnál, Max Verstappen utolsó, barcelonai futamgyőzelme óta csökken a pontkülönbség, a két csapat közti differencia 93 pontról redukálódott mindössze 30-ra: a McLaren teljesítményét ismerve a fordítás néhány nagydíjon belül reális lehet.
Az egyéni összetettben megnyugtatóbbnak tűnik Verstappen helyzete, előnye még mindig 70 pont, Zandvoortban nyolccal csökkent Lando Norrishoz képest. A Red Bull tanácsadója azonban nem csupán az egyéni, hanem a konstruktőri állás miatt is aggódik: Helmut Marko megkongatta a vészharangokat.
„Riasztó eredmény. Nézzük meg Lando leggyorsabb körét, az utolsó körében, DRS nélkül tudott 1:13,8-at teljesíteni” – nyilatkozta az Autosportnak Marko, rámutatva, milyen tartalék volt még a végére 23 másodperc előnyt kiépítő Norrisban.
„Ahogyan Max elmondta a nyári szünet előtt, a csapatnak keményebben kell dolgoznia, és meg kell találnia, hol lehet javulni, mert ha ez így marad, akkor a bajnoki címét veszély fenyegeti” – folytatta a tanácsadó. Arra a kérdésre, a konstruktőri vagy egyéni világbajnokságot fenyegeti a veszély, így felelt: „Mindkettőt. Mindkettőt, mindkettőt…”
A McLaren fejlesztése működik, a Red Bullé nem
„Sok ötletünk van, különböző fejlesztési utak, de a nyári szünet miatt meg volt kötve a kezünk. Csinálnunk kell azonban valamit. Jobban kell értenünk az autót, hol van az egyensúly, mert ha az egyensúlyból több van, akkor a versenyző önbizalma is nagyobb, a gumihasználat pedig kisebb mértékű. A fejlesztéseknek azonban fejlődést kell jelenteniük, nem csupán elméletileg, hanem köridőben is” – mondta Marko.
„A McLaren fejlesztése nagyon jól működik, és ez a különbség. Nekünk is voltak új elemeink, de a köridőben ez nem mutatkozott meg, nem jött az az eredmény, mint a szimulációban” – beszélt arról, hogyan bukta el a fejlesztési versenyt a Red Bull a McLarennel szemben, amely a nagy javulást jelentő miami csomag után Zandvoortban szerelte fel az alkatrészek következő nagy hullámát.
„Azt hittük, hogy ha a rajtot elhozza, akkor ő nyeri a futamot” – beszélt arról, hogy a rajt után, mikor Verstappen az élre ugrott, úgy érezték, nyeregben vannak, de aztán hamar bebizonyosodott, gumikezelésben jócskán elmaradnak a McLarentől. Marko kiemelte még, a beállítás terén is rossz döntést hoztak: Verstappen több leszorítóerővel versenyzett a hátsó szárnyon, ezért a második etapban még Sergio Perez is gyorsabb volt a hollandnál.
Horner: A McLaren más ligában volt
Kevésbé drasztikusan, de a csapatfőnök is arról beszélt: a McLaren túl nagy előnybe került, a spanyol verseny óta két dobogós helyezést szerző Red Bullnak lépnie kell.
„A McLaren más ligában volt ma. Mi megtettünk mindent, amit tehettünk, Max vezető pozícióra fordította a második rajtkockát, de a tempójuk más ligát képviselt” – mondta a Skynak Christian Horner. „Rengeteg munka vár még ránk, de értékes leckéket tanultunk ezen a hétvégén. Itt az idő megemészteni és Monzában visszapattanni. Továbbra is kényelmes előnyünk van az egyéni világbajnokságban, a konstruktőrök között viszont nagy adag pontot veszítettünk, így választanunk kell. Magabiztos vagyok, hogy megvan bennünk az ehhez kellő erő.”