Andrea Kimi Antonelli az elmúlt évek egyik legígéretesebb tehetsége a juniorok között, néhány szezon óta már a Mercedes pártfogoltja, ráadásul jó ideje ő tűnik a favoritnak arra, hogy 2025-ben átvegye a Ferrarihoz átigazoló Lewis Hamilton helyét az Ezüst Nyilaknál – sőt, olasz sajtóértesülések szerint ez már eldöntött tény, és Monzában jöhet a bejelentés.
Maga Antonelli azonban a Motorsport.com szaklapnak adott interjúban arról beszélt, hogy nem akar ennyire előreszaladni: „Nagyon örülök, hogy számításba vesznek, de nem kérek semmit. Jelenleg az a célom, hogy jól teljesítsek a Formula-2-ben, aztán meglátjuk. Továbbra is álomként tekintek rá. Igen, előfordul, hogy gondolok rá, de csak futólag. Teljes őszinteséggel mondhatom, hogy számomra ez még ma is álom. Meglátjuk, valóra válik-e.”
A 18. életévét néhány hét múlva betöltő versenyző az eredményekkel és a várakozásokkal járó nyomásról is beszélt: „Bizonyos fokú aggodalom szerintem mindig ott van: mindenkit megrémiszt annak a lehetősége, hogy nem képes teljesíteni. Az én hozzáállásom az, hogy nagy lehetőségnek tekintsem a tanulásra, a fejlődésre és arra, hogy élvezzem a pillanatot.”
„Nem félek attól, hogyan ítélnek meg. Tudom, hogy a Mercedesnek világos véleménye van a bennem rejlő potenciálról: az idei F2-es bajnokság sem indult a legjobban, de nem voltak negatív gondolatok.”
„Elég nyugodt vagyok, ha adódik a lehetőség, izgatottan fogom megragadni és próbálom majd kihozni belőle a legtöbbet. Az utóbbi időben volt rajtam némi nyomás a jövő évvel kapcsolatos pletykák miatt, de mindig megpróbáltam ezt és az adódó lehetőségeket élvezni.”
Így önt bele önbizalmat Wolff
Antonelli Formula-2-es szereplése nem indult túl jól, de igazából az egész Prema Racing szemlátomást nem alkalmazkodott jól az új autókhoz. Az olasz hangsúlyozta: nem úgy érkezett meg az F2-be a Formula Regionalból, hogy arra számított, hogy tarolni fog, tudta, hogy nagy ugrás lesz ez neki.
Amit viszont kiemelt, az a Mercedes-főnök Toto Wolff támogatása és segítése: „Mondok egy példát. A csalódáskeltő silverstone-i időmérő után felhívtam, mert kicsit nehéz volt az az időszak. Sokat beszélgettünk, és az a beszélgetés visszaadta az önbizalmamat, másnap pedig nyertem, és jó volt őt látni a dobogó alatt.”
„Amikor nehéz időszakon mész keresztül, erősebben jössz ki belőle a végén, beleértve a hozzáállásodat is. Silverstone és Budapest megerősítette ezt” – utald eddigi két F2-es győzelme színhelyére a pilóta.
Nehéz megtalálni egy F1-es autó határait
Az F2-es szereplés mellett a Mercedes korábbi F1-es autókkal teljesített tesztekkel is segíti Antonelli felkészülését. Az ifjú versenyző elmondta: a garázsba belépve sokkolta, mennyi ember dolgozott egyetlen autón, és időbe telt, mire megszokta, hogy részletes visszajelzéseket adjon.
„Igazán nagyszerű élmény volt” – elevenítette fel az első F1-es köreit Spielbergből. „Még az első körben is magammal vittem ezt az izgalmat, még ha a körülmények nem is voltak a legjobbak, mivel esett, sőt délután még havazott is! A második napra aztán javult a pálya, szárazon pedig már megmutatkozott a teljesítmény: a motorerő, a lassulás, az aerodinamikai terhelés. Őrületes volt!”
Antonelli azóta több más pályán is vezetett már 2022-es Mercedest, és elmondása szerint a határok letapogatása a legnehezebb feladat: „Hihetetlen. Azt gondolod, nem lehetséges, aztán amikor megpróbálod és látod, hogy ott marad az autó, azt mondod: ember, ebben még van!”
„Egy F1-es autó sok önbizalmat ad, és az egyik nehézség, amibe belefutottam, hogy meg kell találni a határokat. Valahányszor kicsit többet kértem tőle, az autó megcsinálta. El fog jönni majd a pillanat, amikor megértem, hogy már nincs mit kipréselni belőle, és az lesz a limit, de ez egy nagyon szűk tartomány.”