DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Újabb fejlesztéseket lengetett be a McLaren

Miami óta csak kisebb újításokat hoztak, de az F1-es szezon második felében több csomag is érkezik a konstruktőri vb-címre hajtó wokingiaknál.

Május eleje, a Formula-1-es Miami Nagydíj óta, ahol Lando Norris némileg szerencsés győzelmet aratott egy jókor érkezett biztonsági autós fázisnak köszönhetően, a McLaren folyamatosan az élbolyban harcol és a Red Bull méltó kihívójának tűnik – sőt, olykor még gyorsabbnak is.

A csúcspont eddig egyértelműen a Hungaroringen aratott kettős diadal volt a wokingiak számára, akik a konstruktőri világbajnoki értékelésben már 42 pontra felzárkóztak a teljesítményben is visszaeső és Sergio Perez pocsék formája miatt kvázi egyemberessé váló energiaitalosokra.

f1-mclaren-belga-2



Pedig Andrea Stella szerint Miami óta a Red Bull fejlesztett többet, ám mint a McLaren csapatvezetője elmondta: a „második félidőben” ők is készülnek bőven újításokkal.

„Valójában a Red Bull eddig több fejlesztést vetett be a pályán a fizikai alkatrészeket illetően, ha megnézzük a leadott listákat, mint mi” – mutatott rá a Belga Nagydíj után Stella, akit a MotorsportWeek.com portál idézett.

„De nyilván a McLarenről tudok beszélni. Úgy fest, most már olyan helyzetben vagyunk, hogy bevessünk néhány olyan fejlesztést, amelyeket felhalmoztunk. Arra számítok, hogy az idény második felében többször is lesz néhány újításunk.”

„Bizonyos tekintetben meglep, hogy ennyire versenyképesek voltunk, figyelembe véve azt, hogy Miami óta igazából nem sok alkatrészt hoztunk a pályára. Ez nyilván azt jelenti, hogy a Miamiban bevetett fejlesztés nagy volt, de van néhány újítás, ami a szezon második felében fog érkezni, igen.”

f1-mclaren-belga-1

A McLarené a legjobb autó az F1-ben?

Sokak szerint egy ideje már az MCL38-as jelenti az etalont a Formula-1-ben az autók versenyképességét illetően. Stella szerint azonban igazából a négy élcsapat, azaz ők, a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari kvázi egy szinten állnak, és a körülmények – például akár a hőmérséklet – vagy a pályatípus is befolyásolhatja az erősorrendet:

Minderről a McLaren-főnök a Mercedes remek spái gumikezelésére irányuló kérdés kapcsán beszélt: „Nem lepődtem meg, de folyamatosan kapom az olyan észrevételeket, hogy a McLaren a legjobb autó.”

„Mindig igyekszem hűteni a kedélyeket ennek kapcsán, és azt mondom, hogy négy autó van, amely eléggé ugyanazon a szinten áll. Van egy kis változékonyság, amely az adott pálya és bizonyos mértékig a körülmények függvénye is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: