A szezont még egyértelműen második erőként kezdő Ferrari az utóbbi hetekben visszacsúszott az erősorrend negyedik és a konstruktőri világbajnoki összetett harmadik helyére.
Különösen azóta küszködik a Ferrari, hogy a Barcelonában bevetett új padlólemezzel visszatért a tempót részeken a pattogás. Ezt egy módosítással igyekeztek orvosolni a Hungaroringen, és némileg jobban is teljesítettek a vörösök Mogyoródon és Spában is.
Frederic Vasseur, a maranellóiak F1-es csapatfőnöke bízik benne, hogy rövidesen véglegesen megoldják a jelenséget, mert az nagy javulással járna számukra: „Ha megoldjuk a pattogást, az egyértelműen előrelépést jelent a teljesítményben. Pokolian nyomjuk azért, hogy hozzunk valamit ez ügyben, és a lehető leghamarabb meg is fogjuk tenni.”
Vasseur addig is abban bízik, hogy bár Zandvoortban újra problémáik lehetnek a nyári szünetet követő első futamon, a Holland Nagydíjon, utána viszont olyan helyszínekre utazik a Formula-1, amely feküdhet az SF-24-esnek:
„Jó széria fog ezután jönni nekünk kedvező pályákkal Monzával, Bakuval és Szingapúrral. Ezek jó pályák az autó karakterisztikája szempontjából. „
„A legfontosabb, hogy pontokat szerezzünk, és ez volt a cél Spába érkezve is. Hogy ne veszítsünk pontokat a McLarennel és a Red Bull-lal szemben, és ezt meg is csináltuk. Ugyanez lesz majd a cél Zandvoortban is, mert meggyőződésem, hogy ez a kettő utáni három-négy verseny sokkal jobb lesz számunkra.”
A Ferrari-vezér szerint egyébként a Mercedes spái hétvégén belül látott feltámadása is azt bizonyítja, hogy elképesztően kis részletek döntenek jelenleg az élmezőny csatájában.
„Már nem arról van szó, mint két éve, hogy a negyedik-hetedik helyeken 60 másodperccel Max Verstappen mögött érsz célba. Budapesten ugyanabban a pozícióban végeztünk, mint tavaly, de már nem 65 , hanem 20 másodperces hátránnyal. Ezért mindent az irányításunk alatt kell tartani, nem szabad túlreagálni semmit, a legkisebb részletekre is oda kell figyelnünk” – vélekedett Vasseur, akit a MotorsportWeek.com idézett.