DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

„Sok munka vár ránk” – Alonso csalódott

Tavaly sokáig a topcsapatokat szorongatták, idén nincsenek elérhető közelségben számukra: a spanyol szerint nem fogja feladni az Aston, de dolgozniuk kell.

A 2023-as Formula-1-es idény első harmadának-felének meglepetéscsapata volt az Aston Martin, amely váratlanul az élbolyban találta magát és Fernando Alonso révén futószalagon szállította a dobogós helyezéseket.

Ám a fejlesztési versenyben tavaly fokozatosan lemaradtak, idén pedig már egyértelműen nem tudták tartani a lépést a Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes kvartettel. A nyári szünettel bezárólag Alonso legjobb eredménye csupán egy ötödik hely volt, s a tabellán az említett négy élistálló versenyzőitől jócskán leszakadva a kilencedik pozíciót foglalja el.

f1-alonso-aston-spa-1



A Belga Nagydíj után – amelyen a később kizárt George Russellhez hasonlóan egykiállásos taktikával futott be a kilencedik helyen, amely nyolcadik helyezéssé változott a Mercedes diszkvalifikálását követően – így felelt a kétszeres F1-es világbajnok arra a kérdésre, hogyan értékelne az Aston Martin első idényfelét:

„Egy kicsit csalódott vagyok” – idézi az F1i.com a 43 éves pilótát. „Nem tagadhatjuk le a tényt, hogy ma a Williamsszel, a Visa RB-vel és az Alpine-nal csatáztunk, míg tavaly a legjobb négy csapatot tudtuk célba venni. Most nincsenek elérhető közelségben, és csak a mögöttünk érkezők ellen védekezünk.”

„Még a szezon elején is, főleg az időmérőkön ott voltunk a top 5-ben, top 6-ban, ott voltunk a mixben. Úgyhogy határozottan sok munka vár ránk, amit el kell végeznünk a nyári szünetben és az idény második felében. Nem fogjuk feladni, de dolgoznunk kell.”

f1-alonso-aston-spa-2

Stroll is több tempót szeretne

Alonso csapattársa, Lance Stroll is egykiállásos stratégiát alkalmazott Spában, ám neki ez 11. helyet jelentett. A kanadai a verseny közben az egyenesbeli tempó hiányára panaszkodott, és megtette ezt a leintés után is:

„Kisebb mértékű volt a gumikopás, ezért kint maradtunk egykiállásos taktikával” – magyarázta Stroll. „De több tempót kell találnunk az autónkban, hogy előrébb harcolhassunk a mezőnyben. Problémát jelentett számunkra a végsebesség, előzgettek minket, egész nap szenvedtünk ezzel igazából. Szóval van min dolgoznunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: