A Kanada óta tartó remek szériája után – két győzelem és még három harmadik hely az előző öt nagydíjon – a Mercedes jellemzően erős pénteki formája ellenére gyengélkedett a Belga Nagydíj edzésnapján.
A W15 túl alacsony szárnyállást használt az első szabadedzésen, melyen a két versenyző még az első ötben végzett, 0,9 másodperces hátránnyal. A beállítás módosításával növeltek a leszorítóerőn a második tréningre, de a lemaradás nőtt, a hatodikként záró George Russell esetében egy, a csupán tizedik Lewis Hamiltonnál 1,2 másodpercre. Az F1-es időmérő rendszer kalkulációi alapján csak az egyenesekben 0,9 másodperc lemaradást szerzett a Mercedes.
„Munka vár ránk ma este, úgy gondolom, a McLaren egyértelműen egy lépéssel előttünk jár jelen pillanatban, akárcsak a Red Bull. Folytatnunk kell a kiértékelést és lépnünk kell innen” – nyilatkozta a helyszínen a sajtónak az előrébb végző Russell. A brit teóriája szerint a valós egyenesbeli különbség kisebb lehet az említett közel egy másodpercnél: arra gyanakszik, hogy a napot kettős sikerrel záró McLaren motorját feltekerték.
„Úgy gondolom, a McLaren már max motorerőn volt, ami pár tizedet jelent ezen a pályán. Épp ezért a holnapi egy egészen más nap lesz, és biztos vagyok benne, hogy éjszaka még találunk egy kevés teljesítényt. Általában nagyon jók a péntekjeink, a többiek pedig felzárkóznak szombaton, remélhetőleg most nekünk sikerül ugyanez” – mondta az ausztriai futamgyőztes.
Hamilton tizedik helyét és lemaradását árnyalja, hogy első két lágy gumis gyorskörét nem sikerült összeraknia, a Brit Nagydíj nyertese azonban így is csapattársánál negatívabb hangot ütött meg:
„Meglehetősen rossz nap volt. Nyilván remek volt az érzésünk az elmúlt pár futamon, ez a mai viszont teljességgel más volt” – értékelt Hamilton. „Dolgoztunk rajta, így az első edzés után a második a változtatásoknak köszönhetően jól kezdődött, de aztán nem tudtam javítani a lágy gumin. Egy rakás egyensúlyproblémánk van a kör folyamán, és bár javult a helyzet a későbbi edzésen, mindenki más még többet javult. 1,2 másodperccel lemaradni nem egy nagyszerű dolog.”
A Mercedesre is figyelőkamerát szerelt az FIA
A csapat azon istállók között volt, amelyek első szárnyára a Belga Nagydíj pénteki napján plusz kamerát helyezett a Nemzetközi Automobil Szövetség: a 4K felbontásban készült felvételek a szárnyelemek hajlékonyságát figyelik. Az FIA nem szabálysértőkre vadászik, csak adatokat gyűjt a későbbi előírások meghatározása érdekében.
A Mercedes részéről Andrew Shovlin pályaszéli mérnökigazgató megerősítette, a csapat megkapta a kamerát – hozzátette, ők az adatgyűjtést segítik, a szabály miatt pedig nem aggódnak. A Crash.net információi szerint a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a Haas kapott hasonló kamerákat.