A nyers tempót, az autó működését tekintve a McLaren közelebb van a Red Bullhoz, mint az elmúlt két évben bárki, sőt egyre többen vélik úgy, hogy jelenleg már az MCL38 az F1-es mezőny legjobb autója. A csapat azonban sok hibát követ el, olykor balszerencséjük is van, így rengeteg pontot buknak el, és Sergio Perez gyengélkedése ellenére sem tudnak olyan tempóban felzárkózni a Red Bullra, mint tehetnék.
A mexikói versenyző vesszőfutása Imolában kezdődött, azóta hat hétvége alatt 37 pontot tudott hozni a McLaren az energiaitalosokon – ennek a javát a Red Bull számára katasztrofálisan alakuló monacói hétvégén. Ám ha a wokingiak fordítani tudnak a szerencséjükön, még meg is szorongathatják a Red Bullt konstruktőri koronáért, így érzi Zak Brown vezérigazgató is:
„Megpróbáljuk minden hétvégén a legjobbat kihozni magunkból. Nem tudom, hogy komolynak nevezném-e az esélyünket konstruktőri győzelemre, de úgy gondolom, egyértelműen van esélyünk rá” – mondta az amerikai üzletember a sajtó képviselőinek, majd hozzátette: „Ha úgy folytatjuk a pontszerzést, ahogy az elmúlt öt-hat versenyen, akkor év végére felzárkózhatunk.”
Brown azt is aláhúzta, hogy abba nem szól bele, hogyan vezeti az autót a bajnokságban jelenleg a második helyen álló Lando Norris, azt pedig kimondottan sajnálja, hogy a spielbergi apró koccanásnak nullázás lett a vége: „Nagyon apró kontakt volt, amit meg lehetett volna úszni néhány kis gumifolttal, ehelyett a versenyébe került. De amikor a győzelemért hajtasz, és egy világbajnokkal csatázol, megtörténnek ilyen dolgok.”
Azt pedig határozottan visszautasítja, hogy kedves, bohókás jelleme és Verstappennel való barátsága miatt Norris ne lenne elég kemény versenyző: „Nagyon elégedett vagyok Landóval! Szerintem különbséget kell tenni aközött, hogy milyen egy versenyző, amikor felveszi a sisakot és lehajtja a rostélyt, és aközött, hogy milyen hétfőtől csütörtökig, hogyan kommunikál, hogyan viselkedik, és milyen kapcsolatai vannak.”
„Ha megnézed, sok világbajnok kedves a versenyautón kívül, de eléggé vadak, ha felveszik a sisakot. És Lando sem más” – mondta Brown, aki szerint ha vannak is hiányosságai Norrisnak, ezeket a tapasztalatszerzés útján lehet leküzdeni. A fiatal versenyző még csak egyetlen futamgyőzelemnél jár, és minél többet vezet az élmezőnyben, minél többször nyer, annál nagyobb lesz a rutinja ezen a téren is:
„A Formula–1-es világbajnokság megnyeréséhez mindenkitől 100 százalékos teljesítményre van szükség. Szerintem Lando minden egyes alkalommal tanul, amikor a pályán van. Már élvezi az előnyeit egy futamgyőzelemnek, de ha annyit nyers, mint Max, Lewis és Schumacher, az rengeteg tapasztalatot ad.”
„Lando pedig még mindig gyűjti ezt a tapasztalatot” – folytatta Brown. „Versenyzőként szerintem tökéletesen alkalmas arra már most is, hogy megnyerje a világbajnokságot, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudna tovább fejlődni. Max szerintem ma jobb versenyző, mint az első és a második bajnoksága évében volt, ezek a versenyzők folyamatosan csiszolják a teljesítményüket.”