Az Osztrák Nagydíj kvalifikációján Carlos Sainz volt az erősebb Ferrari, a Q1-et élen záró spanyol a negyedik rajtkockát szerezte meg, míg csapattársa, Charles Leclerc hetedik lett. A monacói azonban belehibázott utolsó Q3-as gyorskörébe: enélkül érzése szerint nem csupán csapattársát, hanem akár a harmadik George Russellt is megelőzhette volna.
„Nehéz időmérő volt, ám előrelépéseket sikerült tennünk a sprinthez képest, jó pár dolgon változtattunk az autón. A második Q3-as köröm miatt azonban csalódott vagyok, hibáztam, ami a top 3-ba kerülés jó lehetőségét vette el. Az érzet jobb, mint volt, de én hibáztam” – nyilatkozta a spielbergi vegyes zónában Leclerc.
„Maxhoz és a McLarenhez hasonlítva úgy gondolom, nagyon messze vagyunk ezen a hétvégén” – rangsorolta a Ferrarit a monacói. „Egy körön nem gondolom, hogy annyira messze lettünk volna a McLarentől, de futamon arra számítok, ők lesznek előnyben holnap.”
Elmondta, versenytempóban „egy kicsi, nem óriási” fejlődésre számít a beállításmódosításoknak köszönhetően. A fékgondokkal nehezített sprinten elért hetedik helyezésnél mindenképpen többet vár, akár a dobogót elérhetőnek érzi: „A top 3 optimista, de realista” – mondta a vasárnapi futamra előretekintve.
Miben erős és gyenge Ausztriában a Ferrari?
„Az általános tapadás a fő probléma, összehasonlítva a Red Bull-lal vagy a McLarennel” – válaszolt a Ferrari gyengeségére vonatkozó riporteri kérdésre Leclerc. „Az egyensúlyunk azonban egészen jó, a kvalifikációra jobb munkát végeztünk ebben a tekintetben. A sprintfutam óta változtattunk pár dolgot az autón, a jó irányba mozdultunk el. De ahogy mondtam, a Q3-ban hibáztam, ami elvette a lehetőséget, hogy előrébb legyek.”
„Jó néhány megoldódott az egy nappal ezelőtti problémák közül. Nem akarom túlzottan részletezni, de gyors kanyarokban jobban helyén volt az autó, a tegnap választott irány pedig kedvezőbb a futamra nézve. De ahogy már elmondtam, kár a hibáért, emiatt hetedik helyről indulok, ami megnehezíti az életem holnapra.”
Az SF-24 a tempós kanyarokban pattog a Red Bull Ringen, ami megfigyelhető volt a Spanyol Nagydíjon is. A valódi probléma azonban nem ezeken a pályaszakaszokon keresendő, hanem a kompromisszumban a gyors és lassú kanyarok közt:
„A probléma az, hogy ha az autó jó a gyors kanyarokban, akkor a lassú részeken sokat veszítünk” – magyarázta Leclerc. „Az egyensúlyt kell megtalálni. Lehet, hogy gyengének tűnünk a gyors kanyarokban, de optimalizálnunk kell az autót a lassú kanyarokra is. Jelenleg rövid a takarónk, trükkös helyzetben vagyunk, de továbbra is úgy gondolom, nem a gyors kanyarok jelentik a fő problémánkat.”