Több jelentős változást is eszközölt az FIA Spielbergben, a Red Bull Ringen annak érdekében, hogy ne fulladjon olyan bohózatba az F1-es hétvége a rengeteg pályaelhagyás miatt, ahogy tavaly.
A legfontosabb lépés az, hogy a neuralgikus pontnak számító kilences és tízes kanyar külső ívén, a kerékvetőn túl egy két és fél méter széles sóderágyat telepítettek. Niels Wittich versenyigazgató elmondása szerint a pilóták egyértelmű és világos határokat kértek tőlük, az eddigi megoldás nem volt az – a fehér vonalat nehéz volt belőni, nem látták és nem is érezhették, hogy pont kicentizték a kört és jó az idő, vagy túlmentek a határon és így elveszítik a körüket.
A sóder viszont megoldja ezt a problémát, mert a pilóták érzik és jobban is látják, hogy meddig mehetnek el, ha pedig lecsúsznak a pályáról, akkor időt is veszítenek vele a tapadásvesztés miatt.
Szintén lényeges változtatás az, hogy az egyes, a hármas, a négyes és a hatos kanyarban elmozgatták a pályahatárt jelző fehér vonalat, így a kavicságy két méternél közelebb került a határhoz – vagyis az F1-es autók már nem tudnak úgy túlcsúszni a fehér vonalon, hogy ne érjenek rá a sóderre és ne veszítsenek ezzel időt.
Wittich elmondta, hogy a büntetéseket ugyanúgy kiosztják idén is a szabályszegések miatt, viszont az egész metódus jóval egyértelműbbé válik a módosításokkal.
A versenyigazgató azt is hozzátette, hogy hasonló megoldásokkal próbálkoztak már idén Sanghajban is, a pilóták pedig pozitív visszajelzéseket adtak, ezért döntöttek Spielbergben is ezek mellett.