A szezon előtt nem sokkal kétségessé vált Christian Horner pozíciója a Red Bull Racingnél, miután egy női alkalmazott panaszt tett ellene. A vállalat le is folytatott egy független szakértő bevonásával egy vizsgálatot, amelynek végén az F1-es csapatfőnököt felmentették a vádak alól, így maradhatott a helyén.
Miután azonban ezt követően is feszültségről lehetett hallani az istállón belül, világossá vált, hogy valóban komolyabb hatalmi harcok húzódhatnak a háttérben. A híresztelések szerint a Red Bull anyavállalatának thaiföldi többségi tulajai elégedettek Hornerrel, az osztrák oldal viszont lecserélné őt.
Ez utóbbival megy némileg szembe Oliver Mintzlaff vezérigazgató abban az interjúban, amelyet a Bild am Sonntagnak adott, és amelyben a balhé kirobbanása óta először szólalt meg nyilvánosan. Ugyanis amikor arról kérdezték, hogy úgy gondolja-e, hogy Horner a megfelelő ember arra, hogy hosszú távon is sikeresen vezesse a Formula-1-es gárdát, így felelt:
„Meg vagyok győződve róla. Csak a csapat sikere jár a fejében, és ő egy nagyon jó elnök-vezérigazgató” – nyilatkozta Mintzlaff Hornerről.
Hiányozni fog Newey, de nélküle is sikeresek lesznek
A Red Bull vezérigazgatóját természetesen a hét legfontosabb fejleményéről, azaz a tervezőgéniusz Adrian Newey 2025-ös távozásáról is kérdezték az interjúban: „Adrian nagyszerű munkát végzett itt az évek során, és nagy szerepet játszott abban, hogy 13 világbajnokságot nyertünk. Természetesen kár, hogy elhagy minket, de nagyon fair és tiszteletteljes párbeszédet folytattunk erről.”
„Nemcsak egyedi örökséget hagy maga után, hanem egy olyan struktúrát is, amelyet ő segített felépíteni. Természetesen hiányozni fog – emberként is –, de ettől még holnap is tudni fogjuk, hogyan építsünk gyors Formula-1-es autót” – utalt arra Mintzlaff, hogy Newey nélkül is erős az energiaitalosok műszaki stábja.
Ami pedig a 2026-os szabályváltozásokat illeti, amelynek más saját fejlesztésű motorral vág majd neki a Red Bull, így vélekedett az osztrák vezér: „2026-ban ott akarjuk folytatni, ahol most vagyunk: a Formula-1 csúcsán. Természetesen nincs erre garancia, de míg mi bizonyítottuk, hogy jól tudjuk kezelni a nagy szabályváltozásokat, más csapatoknak három év alatt sem sikerült közelíteniük hozzánk. Max is észlelni fogja ezt, és ezért abszolút bizakodva tekintek a jövőbe.”
„Nem tegnap kezdtük meg a felkészülést 2026-ra. Természetesen a saját motor építése nagy feladat és kihívás, de magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy teljesíteni tudjuk ezt a lépést. Ez a fejlődés következő fázisa a Red Bull számára.”