Amióta február elején kiderült, hogy Lewis Hamilton veszi át 2025-től Carlos Sainz helyét a Ferrarinál, utóbbi pilóta egyik lehetséges célállomásaként az Audi projektjét emlegetik: a német gyártó 2026-ban száll be a Formula-1-be a Sauber/Stake gyári partnereként.
Sajtóhírek – és például a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko szavai – szerint az Audi igen jövedelmező ajánlattal kínálta meg a háromszoros F1-es nagydíjgyőztes pilótát, de cikkeztek arról is, hogy a gyártó némileg azért sürgetné Sainzot a döntéshozatalban, aki nyilvánvalóan más opciókat is számításba benne, beleértve például a Mercedest vagy akár a Red Bullt.
Csütörtökön aztán a spanyol médiában felröppentek olyan értesülések, hogy Sainz nemet mondott az Audinak, mert épp ezekre a rövid távon feltétlenül előnyösebb opciók egyikére szeretne valahogy lecsapni. A Miami Nagydíj sajtónapján aztán volt lehetősége a Ferrari-pilótának személyesen is reagálni ezekre a híresztelésekre:
„Nem, ez nem igaz, nincs igazság benne” – mondta el Sainz, akit a RacingNews365.com portál idéz. „Mint azt már korábban is elmondtam, vannak bizonyos dolgok, amelyek nem teljes mértékben tőlem függnek, és szükség lesz némi várakozásra.”
„Ugyanakkor eközben nem arról van szó, hogy teljesen leálltunk volna. Továbbra is egyeztetünk emberekkel és haladunk abban, ahol haladni tudunk, de ebben mind benne van a szükséges várakozás is, hogy az emberek sok területen döntést hozzanak.”
Az Audinál Nico Hülkenberg szerződtetésével egy hely amúgy már elkelt 2025-re és 2026-ra, azaz már csak egy ülés maradt náluk szabadon Sainz vagy bárki más számára. Arra a kérdésre, hogy kapott-e biztosítékot tőlük arra, hogy megvárják a döntésével, valamint mit szól egykori renault-s kollégája leigazolásához, így reagált a spanyol:
„Az egyetlen biztosítékot saját magamtól kapom, hogy helyes döntést akarok hozni. Ezért is tart egy kicsit tovább, és ezért akarok látni minden opciót, mielőtt bármilyen alapvető döntést meghozok. Úgy gondolom, Nico csatlakozása az Audihoz abszolút logikus számukra és Nicónak is, szerintem remek pilóta. Láttam a tehetségét, szóval remek igazolás számukra. Gratulálok nekik és neki, mert nagyszerű munkát végez az utóbbi időben a Haasnál is.”
Bárhol indult a Volkwagen-csoport, nyerni tudott
Természetesen a Sainz–Audi pletykákban komoly szerepet játszik, hogy a ferraris édesapja, idősebb Carlos Sainz a Dakar-projekt révén több szállal kötődik az Audihoz. A 29 éves pilóta nem is tagadja, hogy apja rendre pozitívan nyilatkozik a négykarikás márkáról, de szerinte az eredményeik amúgy is magukért beszélnek:
„Nyilvánvalóan az apám mindig jó dolgokat fog mondani az Audiról, a projektről és hogy mennyire magabiztos azzal kapcsolatban, hogy az Audi el fog jutni a csúcsra a Formula-1-ben. Ha követjük a Volkswagen projektjeit, minden egyes alkalommal, amikor érintettek az autósportban – nem számít, hogy a Porsche, az Audi vagy bármely másik márka révén –, mindig sikerült nyerniük, és úgy gondolom, ez egy nagyon fontos tulajdonság, amit fontos figyelembe venni.”
„De a döntésemben, mint nyilván mindenben, sokkal több tényező játszik szerepet. Igazán remélem, hogy az Audi a jövőben győzelmekért harcolhat, mert az azt jelenti, hogy eggyel több autó csatázik a győzelmekért, és egy olyan óriási márkának, mint ők, csak a legjobbakat kívánom anélkül is, hogy döntöttem volna arról, hogy lehetőséget jelentenek-e számomra vagy sem.”