A teljes élmezőny kétkiállásos taktikával teljesítette a Japán Nagydíjat, a Ferrari azonban Charles Leclerc oldalán megpróbálkozott egyetlen kerékcserével, hogy egy kiállásnyi időt megspórolva nyerjen pozíciókat. A nyolcadik rajthelyről kezdő monacói így vezette is a versenyt, amikor az előle rajtolók elfogytak, végül pedig negyedikként végzett – a dobogó sem volt messze, amely végül a csapattársnak, Carlos Sainznak jutott, a Ferrari így erős kettős eredménnyel zárt Suzukában.
„Nagyon jó vasárnap volt a csapat számára. Sikeresen felzárkóztunk egy kicsit nehéz időmérő után” – kezdte értékelését a helyszínen Fred Vasseur. A csapatfőnök két kulcstényezőt emelt ki: „Erős vasárnapunk volt jó stratégiával és jó gumikezeléssel. Ha jobb hétvégéket akarunk, akkor a szombati napon kell javítanunk.”
Higgadtabb és magabiztosabb a bokszfal
A két kiemelt tényező jellemzően nem volt erőssége a Ferrarinak az előző években: a gumikezelés árnyékolta be a csapat 2023-as szezonját, a stratégiai döntések pedig hírhedten gyakran szoktak rosszul elsülni a Scuderia számára. (Az egykörös tempó azonban eddig éppen hogy erősség volt.) Mi az oka, hogy ezen a két területen javult a Ferrari?
„Amikor megvan a kellő tempó, akkor egyszerűbb menedzselni a helyzeteket a stratégia, a gumikezelés terén” – válaszolt Vasseur. „Ez együtt jár az önbizalommal. Most sokkal higgadtabb a bokszfal, és ez a legjobb környezet a döntéshozásra. Mindenki azonos irányba halad, gördülékeny a közeg.”
„Mindent össze kell rakni, és ha elindulunk a megfelelő irányba, akkor mindenki hajt, de mindenki nyugodtabb, magabiztosabb. Éppen az ellenkezője annak, amikor negatív spirálba kerülünk” – hangsúlyozta Vasseur, mennyire fontos a csapatmorál a suzukaihoz hasonló versenyeken.
„Már a tél során előrelépés történt az autóval, sőt már előtte, az elmúlt szezon végén. Mindenki sokkal magabiztosabb a csapatban, sokkal higgadtabb. Jó munkát végzünk közösen.”