DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Q3-ra is volt remény – miért javult a Stake?

Sokan szimpatizáltak a Japán Nagydíj időmérőjének váratlan mellékszereplőjével, Valtteri Bottasszal. A svájci F1-es csapat folyamatosan fejleszt, Suzukában a padló módosult.

Bottas a Stake eddigi legerősebb időmérőjét produkálta 2024-ben, a Q1-ből meglepetésre a kieső zónából nyolcadik helyre előreugorva jutott tovább – miközben a csapattárs, Guanyu Zhou vezetői hibát követően utolsó lett. A finn a Q2 első etapjai után bejutó, tizedik helyen állt, végül azonban lemaradt a bravúrról – a felsőház versenyzői mellett hazai terepen Yuki Tsunodának sikerült a Q3-as szereplés.

A veterán finn végül a 13. rajtkockából indulhat vasárnap, ami csak egálban a Stake idei legjobbja, mivel Ausztráliában ugyanebből a pozícióból startolt – de nem fér hozzá kétség, ez a hétvége eddig a szezon csúcspontja:

„A Q1 alapján ennél jobban reménykedtem, a Q3-ban jutás lebegett előttem, de a Q1-hez képest nem sikerült javulni” – nyilatkozta az időmérőt követően Bottas: a köridőtáblázatban látható, a második etapban futott legjobb köre csak kilenc ezredmásodperc javulást jelentett.



„Igyekeztem kicsit nyomni, de az utolsó szektorban aztán elmentek a gumik. Így is elég pozitív az összkép, sikerült előrelépéseket tennünk.”

A fejlesztéseknek köszönhető az előrelépés

A hinwili Sauber-gyárban gőzerővel készülnek a fejlesztésekkel: Ausztráliában az első szárny, Japánban a padlólemez újult meg, ennek köszönhetően folyamatos fejlődés érzékelhető a szezon első két versenyén csak nagy bokszutcai hibái miatt feltűnést keltő csapatnál.

„Az új padlónak köszönhetően következetesebb az autó, különösen a tempós szakaszokon. Egyre jobb a helyzetünk. Nincs benne varázslat, elsősorban a leszorítóerő terén történt fejlődés” – mondta Bottas.

„Az viszont örömteli, hogy állandóan érkeznek a dolgok. Ez látható az eredményekben is. Az első verseny óta folyamatosan fejlődünk, és épp erre van szükségünk. Új első szárnyunk volt Melbourne-ben, most a padló… Ezek a kis dolgok összeadódnak, és a végén sokat számítanak.”

A kiszámíthatóbb és stabilabb autóval együtt pedig Bottas önbizalma is javul: „Ezekkel a módosításokkal magabiztosabb vagyok: nem száz százalékban, de közel hozzá” – mondta a mezőny finnje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: