Nehezen emészthető időmérőn van túl a Mercedes, hiszen Lewis Hamilton már a Q2-ben búcsúzott és a 11. helyről rajtolhat, de ha ő tudott volna javítani az utolsó körében, akkor George Russell esett volna ki, aki a 10. helyen jutott tovább. A fiatalabb brit végül a 7. rajtkockát szerezte meg, századokkal megelőzve Yuki Tsunodát – ez a produkció pedig főleg úgy érthető nehezen, hogy a mai harmadik szabadedzésen Hamilton még egy tizedmásodpercen belül volt az első helyhez képest is.
Toto Wolff csapatvezető úgy fogalmazott, hogy nincsenek kifogások erre a teljesítményre – meg kell találniuk az okokat és kész.
„Csalódást keltő a teljesítmény, mert a szabadedzésen még egy tizeden belül voltunk. A körülmények ott egy kicsit mások voltak, de nincs kifogás, egy olyan autónk van, ami nehezen vezethető, és könnyedén kicsúszhat a teljesítményablakból” – mondta a Sky Sportsnak Wolff.
„Már magamra is dühös vagyok, olyan régóta mondom ezt, de folytatjuk a munkát és próbálunk javulni. Nem azért történnek ezek, mert nem próbálkozunk, de ez jelenleg nem elég. Az aerodinamika, a mechanikus alkatrészek és a gumik közötti interakció nem működik. Nem egy problémánk van, de kell szegnünk a fejünket és dolgozni” – tette hozzá.
„Az illúzió, hogy rövidtávon közeledjünk a Red Bullhoz, de továbbra is hinnem kell, hogy több van ebben az autóban, és a harmadik szabadedzésen azt láthattuk, hogy ez nem egy rossz autó. Csak trükkös, ahogy kiesik a teljesítményablakból, szóval ezen kell tovább dolgoznunk.”