DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 21. szombat
F1

Már nem ijeszti meg a pilótákat a Ferrari autója

Jock Clear szerint minden területen javult és gyorsult az SF-24-es, de mindenekelőtt kiszámíthatóbban viselkedik az elődjéhez képest.

Több más Formula-1-es alakulathoz hasonlóan a Ferrari is jelentősen átszabta 2024-re a versenygépét. A maranellóiak mindenekelőtt azt igyekeztek orvosolni, hogy az előző évi konstrukció túlságosan kiszámíthatatlanul viselkedett és érzékeny volt a körülmények változására, ami főként a versenyeken vetette vissza Charles Leclerc és Carlos Sainz tempóját.

Jock Clear szerint pedig sikerült is jó irányba haladniuk ezen a téren az SF-24-essel: „Összességében csak kicsit vaskosabb, némileg több csokoládéval meghintve” – nyilatkozta a Motorsport.com által idézett szakember. „Mindenhol és minden körülmények között gyorsabban megy: több a leszorítóerő, több a motorerő, könnyebbé is vált, szóval alapvető a fejlesztés. Minden egyes területen fejlődött kicsit az autó.”

f1-ferrari-dzsidda-day1



„A vezethetőségről sokszor beszéltünk az előző évben a Ferrarinál, és nagy lépést tettünk ezen a téren a tél folyamán. Mindkét versenyző komfortosabban érzi magát annak kapcsán, mennyire konzisztens és mennyivel kiszámíthatóbb és vezethetőbb az autó. Így ha valaki mögött haladnak vagy ha változnak a szélviszonyok, már nem ijeszti meg őket.”

 

Megoldották-e a gumikezelési problémákat?

A fentiektől nem függetlenül a Ferrari rendszerint nem jeleskedett a gumimenedzselés terén. Bár Clear szerint korai lenne még kijelenteni, hogy teljesen megszabadultak az ilyen irányú nehézségektől, a szakember úgy érzi, itt is jó az irány:

„Úgy gondoljuk, értjük azokat a dolgokat, amelyek lehetővé teszik, hogy javítsunk a gumikopáson. Két éve és a tavalyi idény elején kritizáltak ezzel minket, de szerintem megmutattuk, hogy mire Vegasba értünk, Charles ugyanolyan jól bánt az abroncsokkal, mint Max. Úgyhogy szerintem értjük ezt a területet, és ezáltal arra számítunk, hogy jó irányba haladunk ezzel.”

Clear azt is hozzátette: a versenynaptár elején szereplő pályák jellegzetességei miatt majd leginkább a negyedik helyszínen, Suzukában tudják a legjobban megmondani, hogy mennyit is léptek előre az F1-es autóval, hiszen a japán pálya állítja igazán próbatétel elé a konstrukciókat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: