Eléggé transzparenssé vált a Bahreini Nagydíj során, hogy Charles Leclerc egy fékhibával bajlódott, ezzel indokolta azt, hogy a futam elején szinte többet járt a pálya szélén, mint az ideális íven – később a csapat tájékoztatása szerint nagyjából megoldódott a fékhőmérséklet-probléma, így rendezni tudta a tempóját, és végül a negyedik helyen ért célba. A problémát a két oldal eltérő hőmérséklete okozta, ezzel küszködött a monacói az első etapjában.
A Leclerc-t kétszer megelőző, őt végül két hellyel hátrébbról indulva tizenöt másodperccel megelőző csapattárs, Carlos Sainz esetében nem volt ennyire egyértelmű a helyzet, de a spanyol elárulta: neki is meg kellett oldania egy fékhibát, ami nagyon hasonló okból keletkezett.
„Az első és második etapban is vibrált a fékem, a pedál pedig eléggé beesett. Megmentettem a fékeket azzal, hogy mozogtam a pályán és hűtöttem azt a felét, ami felforrósodott, így a vibráció javult. Amint ez beállt, már a saját tempómat tudtam futni” – idézi Sainz szavait a The Race.
És hogy mi okozta a problémát?
„A teszten nem teljesítünk egymás után tíz kört egy másik autó mögött haladva, szóval ezzel a problémával csak most, a versenyen szembesültünk. Egyértelmű, hogy ennél nagyobb ráhagyással kell dolgoznunk a következő futamokon” – mondta a spanyol uralva a Ferrari bahreini megoldására a fékhűtéssel kapcsolatban.
„Akkor a legrosszabb, amikor két-három másodperccel mész az előtted lévő után, mert a piszkos levegő már roncsolja a gumikat, de még nincs DRS-ed” – tette hozzá Sainz.