Az elmúlt néhány Formula-1-es szezonban történt néhány necces pillanat az időmérőkön, amelyek abból adódtak, hogy egyes versenyzők túl lassan haladtak a pályán, miközben a társaik pedig gyorskört futottak. Volt olyan is, amikor nem balesetveszélyes volt a jelenet, hanem inkább rossz fényt vetett az egész sportra: néhány éve Monzában torkolt lassan autózós komédia a kvalifikáció harmadik szakasza.
Ezeknek igyekezett véget vetni az FIA: a tavalyi előírások értelmében a pilóták minden körük során – beleértve a gumikat és a motorkomponenseket hűtő körök mellett a bokszból ki- és a bokszba bevezető köröket is – egy meghatározott maximum köridő alatt kellett maradniuk a két safety car-vonal közötti szakaszon.
Ezt a szabályozást veszi még egy lépéssel szigorúbbra a Niels Wittich versenyigazgató által a hétvégi évadnyitó Bahreini Nagydíj előtt kiadott irányelv. Ez ugyanis kimondja, hogy nemcsak a két SC-vonal között (ami nagyjából a boksz be- és kijáratánál található), hanem az összes sportbírói szektorban is tartaniuk kell magukat a versenyzőknek az előírt maximumidőhöz (magyarázatként hozzáteszik, hogy sportbírói szektornak az FIA fénypaneljei közötti pályarészeket tekintik).
Az új szigorítás elsősorban azt hivatott megakadályozni, hogy a pilóták azzal játszanak, hogy bár a teljes körön betartják az előírt maximumidőt, ezt úgy érjék el, hogy egyes szakaszokon gyorsabban, míg máshol lassabban haladnak, ezzel teremtve potenciálisan veszélyes helyzetet a gyorskörön lévők számára.
Tavaly egyébként a szezon utolsó szakaszában annak is igyekeztek elejét venni, hogy a bokszkijáratnál hajtsanak lassan a versenyzők, esetlegesen feltartva ezzel másokat, hiszen rendszerint a helyszűke miatt ott nehéz előzni. A mostani előírás úgy fogalmaz, hogy a bokszutcára is vonatkoznak a szabályok.
Amelyeket egyébként nem is csak az időmérőkön fognak betartatni, hanem a versenyek és a sprintek előtti, a bokszkijárat megnyitását követő kivezető és ismerkedő körökre szintén.
A Bahreini Nagydíjat illetően további előírás Wittich részéről, hogy amennyiben egy gyorsan közlekedő autó érkezik valaki mögött, a 3-as és a 4-es, a 10-es és a 11-es, valamint a 13-as és a 14-es kanyarok közötti szakaszon le kell húzódniuk az évről, nehogy veszélyes helyzetet teremtsen a sebességkülönbség.