Nem csak a teljesítménye kapcsán kerül elő állandóan beszédtémaként a Formula-1-ben a Red Bull. Idén például az egyik legtöbbször felmerülő téma az volt, hogy több rivális istálló – mindenekelőtt a McLaren és annak vezérigazgatója, Zak Brown – aggályát fejezte ki az energiaitalosok két istállója közötti szorosabbá váló együttműködés miatt.
A Visa Cash App RB vezetősége nemrég erre reagálva rámutatott, miért előnyös az F1 számára az övékhez hasonló felállás, de az ügy előkerült a Red Bull címvédőjének, Max Verstappennek a bahreini teszten tartott sajtótájékoztatóján is:
„Ez egy állandó taktika az F1-ben, amit mindig használnak” – felelte arra a kérdésre a holland pilóta, hogy ezzel csak a világbajnok gárdát akarják-e destabilizálni. „Ez nemcsak erre a történetre vonatkozik, de mindig ez a helyzet, és ez tipikus a Formula-1-ben. Száz százalékig tipikus F1 ez.”
Verstappen arról is beszélt, hogy teljesen bevett szokás a száguldó cirkuszban, hogy az alakulatok más istállók szakembereire csapnak le: „Mindig megpróbálsz saját magad javára előnyt kovácsolni valamiből, és próbálsz szakembereket elcsábítani más csapatoktól. Ez teljesen normális az F1-ben. Mindig találhatsz valamit, amiből kihozhatsz valamit.”
Arról is sokat írt a sajtó, hogy a Ferrari pedig az ő embereiket próbálná meg Maranellóba csábítani, például Pierre Wache technikai igazgatóval az élen. „Folyamatosan történik ilyesmi, természetesen főként olyankor, amikor jól teljesítesz. Mi is szerzünk más csapatoktól embereket a 2026-tól induló saját motorprogramunkra. Ez mindig is teljesen normális lesz az F1 világában” – hangsúlyozta a háromszoros világbajnok.
Zavaró tényező-e a Horner-ügy?
Természetesen a Red Bull kapcsán jelenleg megkerülhetetlen a csapatfőnök Christian Horner ellen zajló vizsgálat is, amelynek a legfrissebb sajtóértesülések szerint napokon belül megjöhet az eredménye. Verstappen mindenesetre nem foglalkozik az egésszel:
„Attól még, hogy itt ülök, nem azt jelenti, hogy hirtelen beszélhetek dolgokról. Úgyhogy jobb, ha a saját teljesítményemre fókuszálok, az amúgy is egy teljesnapos munka. De gondolom, nyilván mindenkinek jobb, ha megoldódnak a dolgok, de csak ennyit mondhatok erről. Mindenki, aki itt van, az autó teljesítményére koncentrál, ahogy annak lennie is kell. Mindenki tudja a szerepét, és mindenki arra fókuszál, hogyan tehetjük az egész csomagot gyorsabbá.”