Az utolsó pozícióban zárta a 2023-as Formula-1-es konstruktőri világbajnoki értékelést a Haas, amely az idény végére egyértelműen a legrosszabb autóval rendelkezett vasárnaponként. A múlt heti bahreini előszezoni teszt alapján az amerikai alakulat ismét sereghajtó lehet az F1-ben – igaz, legalább megbízhatónak bizonyult az autó, hiszen ők teljesítették a legtöbb kört a három nap során –, az év elején kinevezett új csapatvezető, Ayao Komatsu viszont úgy véli, hogy egy rossz tulajdonságtól megszabadultak a VF-24-essel:
„A tavalyi autó inkonzisztens volt, igencsak kellemetlenül viselkedett. A körülményektől függően – legyen szó a gumikról, a szélről vagy a pályahőmérséklettől – az autó egyáltalán nem viselkedett kiszámítható módon” – idézi Komatsu szavait a Motorsport.com szakportál.
„Az idei autó viszont kiszámíthatóan viselkedik, konzisztens. Igen, még mindig hiányzik leszorítóerő, különösen a nagy tempójú részeken és a közepes és alacsony tempó kiegyensúlyozásában, de nem hiszem, hogy lennének kellemetlen karakterjegyei.”
Komatsu úgy fogalmazott: a 2024-es autó immár „elfogadható alapot” jelent azokhoz a fejlesztésekhez, amelyeket már az idény korai szakaszában bevetni szándékoznak a meglévő problémák orvoslására.
A fókusz a gumikezelés
Ezen problémák közül pedig a legfontosabb a Haas borzalmas gumimenedzselése, amely miatt tavaly sokszor előfordult, hogy hiába szerepelt erősen az időmérőn Nico Hülkenberg vagy Kevin Magnussen, a másnapi futamon valósággal elsüllyedtek a mezőnyben.
Komatsu éppen ezért leszögezte: teljes mértékben arra koncentrálnak, hogy ezt megoldják. „El kell döntened, mi a legnagyobb probléma, amit meg akarsz oldani. Semmi értelme a hetedik helyre kvalifikálnod, ha aztán vasárnap hátrafelé lépdelsz” – mutatott rá a japán szakember.
„Inkább végeznék 14. helyen az időmérőn, de egy olyan autóval, amellyel lehet versenyezni és fel lehet jönni a top 10-be. Ez a célunk. Nem fogok jövő hétvégén hirtelen azzal előállni, hogy optimalizáljuk az autót az időmérőre.”