DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Futamon jobb, egy körön még mindig gyengébb a Mercedes

Ezt a tulajdonságot nem tudták leküzdeni az előző autókhoz képest, továbbra is versenytávon jobbak, egy körön több a feladatuk.

Biztató dolgokról számolt be Lewis Hamilton és George Russell a Mercedes idei autójával kapcsolatban, de azt azért egyikük sem rejtette véka alá, hogy a W15-ös nem lett rögtön győzelemre esélyes konstrukció – annyi a pozitívum, hogy ez vezethetőbb, egyértelműbb alapnak tűnik a fejlesztésekhez.

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke is úgy összegzett a három bahreini tesztnap után, hogy az alap megvan, de világos, hogy még sok a tennivaló.

„Még mindig próbáljuk tökéletesíteni a beállításokat, egyértelmű, hogy van még fejlődési potenciál” – mondta Shovlin a Mercedes videójában.

f1-mercedes-teszt_1



„Összességében elégedettek vagyunk, egyértelműen előreléptünk. A tempó terén valószínűleg a versenyetap tűnik most az erősségünknek, és több dolgunk van még az egykörös tempóval” – tette hozzá a szakember, mi pedig azt tehetjük hozzá, hogy pontosan ez volt a helyzet az előző két évben is, az időmérőkön gyengébben szerepeltek, mint a futamokon.

„Az nagyon biztató, hogy sok olyan problémától megszabadultunk, amikről a pilóták beszéltek az utóbbi 12, vagy akár 24 hónapban a W13-as és a W14-es kapcsán. Lewis szerint sokkal élvezetesebb vezetni” – mondta Shovlin.

Hamilton egyébként úgy fogalmazott, hogy elég sok időt kellene még megtalálniuk, és a Red Bull egyértelműen messze van tőlük.

Hogy mi hova helyeztük a Mercedest a teszt utáni erősorrendben, arról a Formula Podcast legutóbbi adásában beszéltünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: