Szerdán délelőtt megtartotta 2024-es bemutatóját a McLaren, délután pedig Lando Norris és Oscar Piastri már meg is járatta az új modellt, az MCL38-at a silverstone-i pályán, ahol a Mercedes W15 is köröz ma. Az első köröket nem könnyítette meg, hogy eső áztatta el az aszfaltcsíkot, de a bejáratás nem is teszt, nem cél az adatgyűjtés, a gyorsaság pedig végképp: itt az első benyomások megszerzése a lényeg, ezek pedig pozitívan alakultak Norris számára Valentin-napon.
„Nagyszerűen sikerült az első randi! Bár csak egy randiról van szó, de hihetetlen volt újra a volán mögé ülni egy ilyen különleges napon: nem csupán nekem különleges, hanem a csapat számára is, mivel hosszú ideig tart az F1-ben megépíteni egy autót. Mindig kedves pillanat, amikor egyben látjuk és először a pályára gurul, jutalom mindenki számára. Jó volt visszaülni” – nyilatkozta a Sky Sports kamerájának Norris, aki 2025-ig érvényes szerződését további évekre hosszabbította meg.
Rolling out for 2024!#MCL38 pic.twitter.com/XaMCcJCnUl
— McLaren (@McLarenF1) February 14, 2024
„Főleg mivel esett itt és nem voltak a legjobbak a körülmények, talán egy kicsit tovább tart a folyamat. Sok kérdés van még bennünk, de ezek az egész téli tesztelésre vonatkoznak, lesz időnk megkapni rájuk a válaszokat. Idő kell hozzá, történt néhány változás az idei évre, ezért pár napba telni fog, amíg megértünk mindent.”
„Vezetési szempontból viszont ebben a pár körben… 50 másodperc egy kör, ennél kicsit tovább tart majd, hogy újra meglegyen a rendes érzet. Hamar komfortosan éreztem magam, ami jó jel, a következő pár hétben viszont sok tesztelés vár ránk és még sok kérdésre akarunk választ kapni” – hangsúlyozta Norris, hogy a jövő heti bahreini teszten fognak igazán összeismerkedni az MCL38-cal.
Megint nem készült el a McLaren a szezonkezdetre
Annak ellenére, hogy a McLaren már túl van két bemutatón, hiszen egy hónappal ezelőtt kifejezetten a festést prezentálták, nagy újdonságot eddig még nem láttunk a csapattól: az MCL38-ként megmutatott autó kisebb részletektől eltekintve megegyezik a tavalyi MCL60 szezon végi állapotával. A csapat – ellentétben több másik riválissal, akik megmutatták tényleges fejlesztéseiket, mint a héten az Aston Martin és a Ferrari – az előző évek trendjének megfelelően inkább rejtegeti újdonságait, de nem feltétlenül csak az játszik szerepet, hogy nem akarják felfedni, hanem az is, hogy nem is tudnák.
Andrea Stella csapatfőnök ismerte el, hogy egyelőre nem készültek el minden betervezett fejlesztéssel, az MCL38 nincs abban az állapotban, amit a szezon kezdetéig el akartak érni. Ez nagyon hasonlít a 2023-as forgatókönyvre, mikor egy bétaverzióval kezdték a szezont, csak az ausztriai fejlesztéssel jutottak el arra a szintre, amelyen kezdtek volna – ez az oka, hogy olyan nagyot tudtak előrelépni az év elejéhez képest.
„Számos innováció van az autónkon, de nem minden kijelölt területtel sikerült elkészülni a jelenlegi, bemutatós verzióig. Ezek a területek most a szezonközi fejlesztés fókuszává válnak, amely már folyamatban van” – fogalmazott Stella: szavai alapján a McLaren abban a cipőben jár, mint egy éve.
Ez olvasható ki Zak Brown nyilatkozatából is: a McLaren vezér győzelmet jelölt ki a csapat idei céljaként, de úgy fogalmazott, valamikor a szezon folyamán érhetik el – azaz nem arra számít, hogy már az elejétől versenyképesek lesznek az első helyért vívott harcban.