Kedden rántották le a leplet a 2024-es Formula-1-es Ferrariról, amellyel a két pilóta, Carlos Sainz és Charles Leclerc rögtön meg is tett néhány bejárató kört a maranellóiak fioranói pályáján. Leclerc ennek kapcsán a shakedownt követő sajtóbeszélgetésen kiemelte, hogy csupán három ismerkedős körről volt szó, kamerákkal az autó körül, így messzemenő következtetést nem lehet levonni belőlük az SF-24-est illetően – amit viszont igen, az biztató:
„Emlékszem, tavaly az első vagy az első három-négy kör után nem igazán voltam elégedett az autó viselkedésével. Nagyon-nagyon nehéz volt vezetni az autót. Idén viszont egészségesebbnek és jobbnak érzem ilyen szempontból az autót” – nyilatkozta a monacói pilóta a Formula.hu virtuális jelenlétében.
„Ugyanakkor ki akarom hangsúlyozni, hogy ez semmit nem jelent az autó versenyképessége szempontjából, mivel ha más csapatok nagyobb lépést tettek előre köridő tekintetében, akkor lehet, hogy könnyebb lesz vezetni az autót, de ha nem elég gyors, akkor nem lesz elég gyors a pályán.”
„Úgyhogy versenyképesség szempontjából nehéz megítélni, de az első körökben szerzett érzések alapján azt mondanám, hogy jobbnak éreztem idén, mint tavaly” – fogalmazott Leclerc.
Várni kell néhány F1-es versenyt a konklúzióval
A Ferrari versenyzője kihangsúlyozta: majd csak néhány futamot követően lehet következtetéseket levonni az SF-24-es képességeiről, hiszen például tavaly is roppant érzékeny volt az akkori konstrukcióra.
Jump onboard the SF-24 as @Carlossainz55 & @Charles_Leclerc get their first laps in for 2024! #SF24 #F1 pic.twitter.com/QhwxlZjNUb
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 14, 2024
„Előfordulhat, hogy rendkívül erős csomaggal rendelkezel egy pályán, majd amikor megérkezel egy másikra, ott sokkal jobban küszködsz. Úgyhogy szerintem várnunk kell két-három versenyt, hogy lássuk az autónkat különböző körülmények, szélviszonyok, hőmérsékletek, pályanyomvonalak között, mielőtt levonjuk a következtetéseket annak kapcsán, mit érhetünk el idén és mit nem.”
„Tavaly az egyensúllyal voltak problémáink, ahogy említettem, amelyek nagyrészt a külső körülményekkel voltak összefüggésben, különösen a szélérzékenységgel, de a hőmérsékletekkel is. És ez valószínűleg jobban befolyásolta a versenytempót, mint az időmérős teljesítményt. És ilyen tekintetben versenyzőként fontos visszajelzést tudunk adni a csapatnak, mert ezeket nehéz beazonosítani az adatokban” – mutatott rá Leclerc.