Újabb jelentős beosztású vezető távozik a Nemzetközi Automobil Szövetségtől: a BBC számolt be róla, hogy távozik az együléses szériák technikai igazgatója, Tim Goss. A 60 éves szakember korábban a McLarennél töltött be fontos mérnöki szerepköröket, 2014 és 2018 között technikai igazgatóként tevékenykedett a wokingi istállónál.
Goss ezt követően került az FIA-hoz, ahol tavaly, azaz alig egy éve lépett Nikolas Tombazis helyébe az együléses sorozatok technikai igazgatójaként. A BBC szerint Goss a jövőben ismét egy Formula-1-es alakulatnál dolgozhat.
„Csalódottak vagyunk, hogy egy Tim kaliberű személyt veszítünk el a szervezetből” – fogalmazott a szakember távozása kapcsán Tombazis. „Tim fontos szerepet töltött be a technikai részlegünkön, és mindig magas szinten teljesített. Megértjük, hogy a pályafutás új irányba halad tovább, és támogatjuk és tiszteletben tartjuk, hogy más ösvényre vágyik.”
Maga Goss a következőket mondta el az FIA közleményében: „Úgy gondolom, a szervezet stabil lábakon áll technikai szakértelem terén az előttünk álló feladatokat, különösen a 2026-os szabályok bevezetését illetően.”
Nem ő az első távozó az FIA-tól, megvan az új sportigazgató
Az elmúlt néhány hétben Goss már a harmadik komoly beosztással bíró szakember, aki hátat fordít az FIA-nál. Mint arról mi is írtunk korábban, Steve Nielsen sportigazgató is távozott a Szövetségtől: sajtóhírek szerint több mindennel elégedetlen volt a szervezet működése kapcsán. Emellett pedig az FIA női bizottságának vezetője, Deborah Mayer is elhagyta az FIA-t – ez a három lépés így együtt aligha vet jó fényt a Szövetségre: a BBC szerint egy F1-es vezető meg is jegyezte, hogy teljes a káosz.
A BBC értesülései szerint Goss utódját egyelőre nem jelölte ki az FIA, ahogy Mayer távozását sem kommentálták még, de a forrásaik szerint nem jelentkezik újra a pozícióra a megbízatása lejárta után.
Nielsen helyére viszont az a Tim Malyon érkezik az FIA együléses szériákért felelős sportigazgatójaként, aki korábban dolgozott a Red Bullnál, később a Sauber vezető mérnöke volt az F1-ben, majd tevékenykedett a BMW színeiben a DTM-ben és a Formula-E-ben is, mielőtt 2019-ben csatlakozott volna a Szövetséghez, ahol 2021 óta tölti be a biztonsági igazgató szerepkörét.
Tombazis vele kapcsolatban a komoly tapasztalatát és szakértelmét emelte ki: „Fontos szerepet fog játszani abban, hogy még szigorúbbá tegyük a sportszakmai és szabályozási gyakorlatainkat és procedúráinkat, és ő fogja vezetni azt az újítást, amelyet a versenyirányítási működésünkben eszközöltünk” – fogalmazott.