DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Az Alpine riválisai megszegték ígéretüket

Az Alpine előző F1-es csapatfőnöke, Otmar Szafnauer egy interjúban csalódottságának adott hangot azt illetően, hogy a riválisok nem tartották be, amiben évekkel korábban megállapodtak.

Az Alpine tavaly nyáron elküldött csapatfőnöke, Otmar Szafnauer egy interjúban arról beszélt, hogy a riválisok megszegtek egy szóbeli megállapodást, amely lehetővé tette volna, hogy a Renault csökkentse a teljesítménybeli hátrányát, miután az FIA elemzése megállapította, hogy a Renault lemaradása 20-30 lóerő a többiekhez képest.

szafnauer



Ennek kapcsán felmerült a kiegyenlítés lehetősége, ami már korábban is szóba került azt követően, hogy 2021 végén befagyasztották a motorokat annak érdekében, hogy a Red Bull továbbra is a sportból kiszálló Honda által szállított motorokat használhassa, és ne szenvedjen hátrányt, ugyanakkor a jelenlegi gyártókat arra ösztönözze, hogy a 2026-os új szabályokra fordítsák figyelmüket.

Szafnauer most arról beszélt, hogy az Alpine ellenfelei megtagadták a Renault-tól a felzárkózás lehetőségét: „Az FIA rendelkezik az összes adattal, és azt hiszem, az utolsó F1-es bizottsági ülésemen tűzték napirendre ezt a kérdést” – kezdte, majd így folytatta:

 

gasly-spielberg-2023

„Amikor be kellett fagyasztanunk a fejlesztést, hogy a Red Bull használhasson egy olyan Honda-motort, amit nem fognak fejleszteni, én nem voltam ott, de volt egy szóbeli megállapodás, amely szerint ha az összes gyártó hajtásláncának teljesítménye egy százalékkal eltér, akkor elkezdik megvizsgálni, mit lehet tenni, hogy összébb hozzák őket.”

„Az FIA azt mondta, hogy a miénk kívül esik ezen az ablakon, így el kellene kezdenünk beszélni arról, hogy mit kell tennünk, hogy a motort újra szintbe hozzuk a többiekkel” – mondta Szafnauer, majd keserűen hozzátette: „Volt egy találkozónk, ahol elég keményen érveltem a Renault nevében, hogy a többi motorgyártó pontosan azt tegye, amit a motorbefagyasztáskor ígértek. De az F1-ben a szóbeli megállapodás betartása néha megéri, máskor meg nem…”

ocon-spa

A román származású szakember szerint volt csapata 2026-ig kénytelen lesz együttélni ezzel a hátránnyal: „Úgy gondolom, hogy ez az eltérés valószínűleg 2026-ig megmarad. Még ha változtatni is akarsz rajta, vannak korlátok. Nem teheted meg. Csak a megbízhatóság érdekében tudsz változtatni, és ez nem sok mozgásteret ad arra, hogy javítsd az egység teljesítményét. És ezt önmagában, ha ilyen hiányosságaid vannak, nehéz leküzdeni.”

„Ugyanis ahhoz, hogy így is képes legyél a mezőny ellején versenyezni, a karosszériának, a pilótáknak és az összes többinek ennyivel jobbnak kell lennie, mint mindenki másnak, hogy ellensúlyozni tudd a hajtáslánc hiányosságait. Ez pedig lehetetlen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: