Mick Schumacher a Haasnál teljesített két szezon után 2023-at a Mercedes tartalékjaként töltötte, 2024-ben viszont ismét versenyezni fog, méghozzá az Alpine endurance-világbajnoki programjában a vadonatúj A424 volánja mögött.
Mint a fiatal német elárulta, a döntésében szerepet játszott az is, hogy ha az IndyCarba vagy a japán Super Formulába szerződik, az összeegyeztethetetlen lett volna a Mercedesnél betöltött szerepével, melyet továbbra is megtart – sőt mint Bruno Famin elmondta, ha be kell ugrania a csillagosokhoz, szerződése értelmében az Alpine ezt nem fogja meggátolni.
„A Mercedes számára nagyon fontos volt, hogy újra versenyezzek, és szinten tartsam a képességeimet” – kezdett a döntés hátteréről beszélni a 24 éves versenyző. „Az ember ilyenkor mindig elgondolkodik a lehetőségeken, és megpróbál egyfajta pro-kontra listát készíteni.”
„Számomra a WEC esetében volt a legkevesebb a kontra és a legtöbb a pro oldalon, így elég könnyen el tudtam dönteni, hogy ez az a kihívás, amit el akarok vállalni” – mondta a német, elismerve, hogy a Super Formula is szerepelt az opciók között: „Fontolóra vettem, ahogy a nyugati irányt is, de az a helyzet, hogy ha így döntök, akkor nem lett volna sok esély arra, hogy kettős programot fussak.”
Schumacher karrierjével kapcsolatban az F1 egykori első embere, a legendás Bernie Ecclestone is véleményt formált a minap, aki szerint máshol jobb sorsa lehetett volna az ifjú németnek, mint a Ferrari programjában:
„Jó kezekben lett volna egy olyan csapatnál, mint a Red Bull, akik a juniorprogramjukkal a fiatal versenyzőknek segítenek győzelmeket elérni. Ez sokat ártott neki. Ha az apja ott lett volna vele, akkor teljesen más hatással lehetett volna rá” – utalt Ecclestone az immár több mint tíz éve súlyos sérüléseket szenvedő hétszeres világbajnokra, Michael Schumacherre.