DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

„Kell egy kis tűz” – Verstappen a rádiózásról

A háromszoros F1-es világbajnok elárulta: nem élvezné, ha folyamatosan monoton kommunikációt folytatna a versenyek alatt a mérnökével, Gianpiero Lambiaséval.

Hiába dominálta a 2023-as Formula-1-es szezont és nyerte a versenyek többségét óriási fölénnyel és sokszor könnyedén Max Verstappen, így is többször hevesebb hangvételű rádiózást hallhattunk a holland pilóta és versenymérnöke, Gianpiero Lambiase között.

f1-verstappen-lambiase-redbull-1



Maga a versenyző és a GP becenévre hallgató szakember üzeneteiből is többször tűnhetett úgy a kívülállók számára, hogy feszültség van közöttük, Verstappen azonban a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva elárulta, hogy szó sincs erről, sőt kifejezetten örül neki, hogy nem lagymatag a kommunikációjuk Lambiaséval:

„Így működik a kapcsolatunk. Nem ideges lennék, de nem akarnék olyan mérnököt, aki nagyon monoton vagy csak annyit mond, hogy ’vettük, megnézzük’. Kell egy kis tűz, én így szeretek működni.”

A háromszoros világbajnok szerint a rajongók is élvezik ezeket a rádiós szóváltásokat: „Gondolom, az emberek imádják. De ilyen a kapcsolatunk. Rendkívül egyenesek vagyunk, és ha valami nem tetszik, azt természetesen kommunikáljuk. Ez kicsit az F1 is, mivel bekerül a közvetítésbe, bármit mondasz. Nem kellene ezt közvetíteniük.”

f1-verstappen-lambiase-redbull-2

„De gondolom, szeretik az ebből fakadó izgalmat. De a kapcsolatunk sosem változott ilyen módon. És a futam után is rendben vagyunk mindezzel, hiszen természetesen azért vagyunk ott, hogy megnyerjük a versenyt.”

Verstappen olykor a csapatrádión a frusztrációjának is hangot ad Lambiase üzenetei kapcsán: ez volt a helyzet például az austini USA Nagydíj utolsó szakaszában, amikor fékezési gondokkal küzdött a Red Bull volánjánál. A 26 éves pilóta azonban tagadja, hogy bármi köze lenne a nyomáshoz annak, hogy olykor elveszíti a hidegvérét:

„Egyszerűen csak nem örültem annak, ami történik, és teljes mértékben koncentrálnom kellett a féktávokra, hogy konzisztens maradjak. De jó, hogy a többiek így gondolják. De ami engem illet, én soha… nos, még ha nyomás alatt vagyok, akkor sem igazán szoktam hibákat elkövetni. Szóval ez rendben van.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: