Nagy várakozások előzték meg a tavalyi futamgyőzelmek és világbajnoki ezüstérem után a Ferrari 2023-as Formula-1-es szezonját, de hamar kiderült, hogy az SF-23-as még annyira sem versenyképes, mint az elődje – igaz, végül Carlos Sainz révén a Scuderia volt az egyetlen istálló, amely Szingapúrban meg tudta törni a Red Bull dominanciáját.
A pilóták különösen az autó kiszámíthatatlanságára panaszkodtak, emiatt sokszor követtek el hibákat, ráadásul néhány versenyt leszámítva a gumikezelés terén is kifejezetten gyengének tűnt a konstrukció a közvetlen riválisokhoz képest.
Éppen ezért a Ferrari egy új koncepciót fejleszt a 2024-es F1-es idényre. Sainz a Motorsport.com hasábjain elárulta: a szimulátorban valóban másnak érződik az új autó viselkedése, de az igazság úgyis csak a pályán derül ki.
„Úgy gondolom, meg kell várnunk ezzel a teszteket. Szerintem hihetetlenül nehéz ezt tudni” – fogalmazott ennek kapcsán a spanyol. „A szimulátorban nagyon másképp viselkedik az autó, ez biztos. De úgy vélem, amíg nem pakolunk 100 kilogramm üzemanyagot az autóba és nem teszünk fel használt gumikat, képtelenség lesz látni azt, valójában hogyan bánik az autó a gumikkal, milyen lesz a tempó és azt hogyan érinti majd mindez.”
„Ezt csak Bahreinben fogjuk megtudni, amikor pályára gördül az autó. Addig csak arra tudunk koncentrálni, hogy próbáljuk növelni az autó teljesítményét a szélcsatornában és igyekezzünk jobbá tenni.”
Már értik az F1-es formaingadozást
Sainz nemrég arról is beszélt, hogy az egyenesbeli tempó mellett a lassú kanyarokban és a rázóköveken nyújtott teljesítménye volt a 2023-as versenygép erőssége, de szerinte elképzelhető, hogy ezeket be kell áldozniuk annak érdekében, hogy egy konzisztensebben viselkedő autójuk legyen a következő szezonban. A spanyol reméli, jó úton járnak ezzel:
„Úgy vélem, most már sokkal jobb munkát végzünk ilyen téren. Szinte hihetetlen, hogy ilyen teljesítményingadozás előfordulhat. De ilyen manapság a Formula-1. Most már csak biztosra kell mennünk… értjük, miért olyan erős és miért olyan gyenge az autó bizonyos típusú pályákon és kanyarokban.”