Mike Elliott múlt heti távozása megint csak arra világított rá, hogy a Mercedes igenis keresi az okokat a W13-as és a W14-es autó rossz koncepciójára, nem hatékony működésére, és a folyamatos változtatások már a 2024-es W15-ös fejlesztését szolgálják.
A szezon ezen időszak egyértelműen erről szól több csapatnál is, de a Mercedes és a Ferrari jelentősen átalakított autót ígér a következő F1-es szezonra, ennek érdekében pedig több olyan megoldás működését is tesztelniük kell már az idei verzión, amivel számolnak 2024-re – a mostani tapasztalatok, adatok alapján hozhatnak döntést a következő idénnyel kapcsolatban.
Elliott el, Allison jön
A Mercedesnél Elliott vezette a 2022-es autó tervezését és fejlesztését, valamint ő volt a felelős azért is, hogy 2023-ra megmaradt a zero sidepod koncepció – majd amikor világossá vált, hogy ez továbbra is csak papíron, illetve a szimulációk világában hatékony, áttértek egy másik útra és Monacóban már egy új első felfüggesztést, „létező” oldaldobozt villantottak és később is folyamatosan ebbe az irányba fejlesztettek.
Idény közben Elliott és a korábbi sikeres autók fejlesztését, tervezését irányító James Allison pozíciót cserélt, és az utóbbi időszak eseményei azt jelzik, hogy a 2024-es autó már Allison vezetésével készül. Toto Wolff és stábja újraosztotta a lapokat a technikai részlegen, és a Racingnews365.com szerint Elliott stábja, akik a W13-as és W14-es eredeti működésében hittek, nem vállaltak kulcsszerepet a koncepcióváltás utáni fejlesztésben.
Más nagyformátumú szakember távozásáról nincs, de a portál arról ír, hogy a pozíciókat újraosztották, újragondolták házon belül és kicsit átalakították a működést, a szereposztást és a felelősségvállalást – Wolff nem a folytonosságra szavazott, hanem arra, hogy új ötletekre, új felfogásra van szükség ahhoz, hogy megtalálják a helyes utat.
Ezzel együtt azt nem mondhatjuk, hogy a W14 évközi fejlesztése hatalmas sikertörténet lenne, ugyanis az alapvető problémák ugyanazok maradtak: hatalmas ugrások a vezethetőségben és teljesítményben, az összes riválisnál gyengébb tempó az egyenesekben, rossz légellenállás. Ráadásul bár a gumikezelés korábban az autó erősségének számított, Brazíliában az Austinban bemutatott padlólemezzel már ez is komoly gyengeséggé vált – ebből kell leszűrni a tapasztalatokat 2024-re, amikor Lewis Hamilton szerint egy drasztikusan újragondolt, másképp működő, más alapokon nyugvó autóval fognak előállni.
Azt már ismét Allisoon és az ő stábja „veheti a nevére” – meglátjuk, hogy ők ki tudják-e igazítani az előző két szezon hibáit a költségsapka megkötései mellett, vagy a Mercedes egésze belebukik ebbe a szabályrendszerbe.