Bár az FIA már zöld jelzést adott az Andretti Globalnak – a Formula-1-be jelentkező új csapatok közül egyedüliként –, ám ez még közel sem jelenti azt, hogy az amerikai alakulat meg is érkezhet a száguldó cirkuszba. A neheze ugyanis még csak most jön, hiszen meg kell állapodniuk az F1-gyel és a kereskedelmi jogokat birtokló FOM-mal is, márpedig az FIA-val ellentétben ők a kezdetektől ellene vannak a bővítésnek, akárcsak a jelenlegi csapatok.
Michael Andretti a Bloomberg Originals videójában elismerte: nem számított ekkora ellenállásra az F1 szereplői részéről, de úgy érzi, ennek nagy része abból ered, hogy nem bíznak a képességeikben: „Fel kell ismernünk, mibe keverünk bele. Rengeteg politikába és ilyesmikbe keveredünk bele. Ez így működik, nekünk pedig meg kell ezt oldanunk. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz bejutni. De bizonyítani fogjuk a súlyunkat ahhoz, hogy bekerüljünk.”
„Először is, azt hiszik, hogy itt mi mind bugrisok vagyunk, és nem tudjuk, mit csinálunk. De mivel rengeteg tapasztalatunk van a versenyzés világából, talán más megközelítésből érkezünk, mint mások, és ez működhet.”
Csak hozzáadnának az F1-hez
Andretti megérti a jelenlegi istállók aggályait a kieső bevételeik kapcsán, de meggyőződése, hogy az érkezésükkel többet hoznának a száguldó cirkusz konyhájára, mint amennyivel kisebb rész jutna az egyes alakulatoknak: „Úgy érzem, ha több autó lesz, az csak segíteni fog a sportnak. Igen, elvesszük a pite egy szeletét a pénzdíjból és hasonlók, de úgy érezzük, ennél többet tudunk hozzáadni.”
A csapattulajdonos rámutatott: igazi amerikai csapatnak, akik Amerikában tervezik és építik az autójukat, amerikai motort raknak bele (amennyiben a projektbe beszálló Cadillac a jövőben valóban tervezne saját erőforrást), az egyik versenygépbe amerikai pilótát is ültetnék, tényleg növelné az érdeklődést az F1 iránt az Egyesült Államokban.
Andretti arról is beszélt, hogy ők miben mások, mint a papíron szintén amerikai Haas: „Nem volt infrastruktúrájuk, nem tudtak saját autót építeni. Mini Ferrarik, mert amennyit csak lehet, megvásárolnak a Ferraritól, és még Ferrari-motorjuk is van. A pályára vinni az autókat valószínűleg a legegyszerűbb feladat.”
„Saját autót kell építenünk, igen. És ez óriási vállalkozás. Vannak dokumentumok, amelyek nem is tudom, talán 500 oldalasok. Az IndyCarban megveszed az autót és máris ott vagy a meccsben, míg az F1-ben szó szerint a semmiből kell megépítened az autót.”
Versenyképes projektet ígér az Andretti
Andretti azt is állítja, hogy mindenük adott ahhoz, hogy ne csak résztvevők legyenek az F1-ben: „Még nem tartunk ott, de úgy érezzük, fantasztikus tervvel rendelkezünk. Mögöttünk áll a GM és a Cadillac, ami óriási. Szóval szerintem minden összetevő adott ahhoz, hogy egy nap versenyképes csapattá váljunk, és remélhetőleg meg tudunk állapodni a Formula-1-gyel az érkezésünkről. Ha tényleg csatlakozhatunk, az nagyszerű lesz a sportnak.”
Arra a kérdésre, hogy mit szólna ahhoz, ha mégsem sikerülne megállapodniuk az F1-gyel, így felelt az istálló vezetője: „Csalódottak leszünk, ennyit mondhatok. De nem adjuk fel, ki fogunk találni valamit.”