Calum Nicholas, a Max Verstappen autóján dolgozó erőforrásért felelős vezető technikus válaszolt meg kérdéseket a Formula-1-es szerelők mindennapjainak kapcsán a Sky Sports kamerái előtt. A brit csapattagot a kerékcseréknél is láthatjuk – ő is részese volt az energiaitalosok rekordjának, míg azt a McLaren Katarban meg nem döntötte.
Arra a kérdésre, hogy szerinte mennyi idő lehet a lehető leggyorsabb kiállás, így felelt: „Ha minden tökéletes, kezdve a pilóta reakcióidejétől egészen a csapattagok feladatainak legpontosabb elvégzéséig, szerintem valahol 1,7 másodperc környékén lehetséges lenne.”
„Persze ezt már nagyon sok ideje próbáljuk elérni, de hiszem, hogy képesek vagyunk rá. Úgy gondolom, hogy be tudunk menni 1,8 alá, ám tényleg mindennek tökéletesen kell sikerülnie ehhez.”
Zsúfolt versenynaptár
Az eredetileg 23 futamosra tervezett szezon folyamatos utazást és családtól való távollétet jelent egy autón dolgozó technikusnak. Calum Nicholas az Instagramon osztotta meg, hogy a tavalyi év során közel 170 napot volt távol feleségétől és lányától – ez pedig a bővülő naptárral egyre több lesz.
„Nagyon fontos azoknak az embereknek a támogatása, akik körülötted vannak” – válaszolta arra a kérdésre, hogy minek köszönhetik a folyamatos utazás mellett is remek teljesítményüket. „Mindenkinek vannak küzdelmesebb napjai az év során, ezért nagyon fontos, hogy legyen valaki, akire támaszkodhatsz ilyenkor. Futamok között a pihenés a legfontosabb, fizikálisan és mentálisan is. Ha ez sikerül, minden versenyhétvégének frissen tudunk nekifutni.”
Szabadnapok, a szezon vége
Van-e szabadnapja az autósport csúcsán dolgozó szerelőknek a versenyhétvégék között? Calum Nicholas nem csak ezt árulta el, hanem azt is, van-e idejük szétnézni a városokban, ahol éppen tartózkodnak:
„Amennyit látunk az országokból, az a versenynaptártól függ. Amikor egymást követ két futam, általában a második helyszínen kapunk egy szabadnapot a futamot követően – ekkor körül tudunk nézni a közeli városokban.”
„A szabadnapjainkkal pedig egész szerencsések vagyunk. Az éves szabadságom decemberben van lehetőségem kivenni, így szinte egész hónapban otthon tudok lenni. Versenyhétvégék között pedig az esetek többségében csak egy napot kell bemennünk a gyárba, ekkor kerékcseréket gyakorlunk, vagy az autón dolgozunk. Amikor nincs futam, szerencsére sok időnk van pihenni – ez feltétele annak, hogy jól teljesítsünk a pályán.”