DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 21. péntek
F1

„Megfizettük az árát” – Oconék az ütközésről

Sem a francia nem változtatna semmin, sem Piastri nem érzi úgy, hogy bármi különleges történt az F1-es USA Nagydíj rajtjánál történt incidensnél.

Már az első körben történt egy incidens a vasárnapi Formula-1-es USA Nagydíjon: Esteban Ocon és Oscar Piastri ért össze a 2-es kanyarban. A kontakt révén végül mindketten kiállni kényszerültek: az Alpine a hatodik körben adta fel a viadalt, míg a McLaren újonca egy ideig a hatodik pozíciót is őrizte, mígnem a tizedik körben ő is a bokszba hajtott.

f1-ocon-alpine-austin



Ocon azért is sajnálta, hogy túlságosan megsérült az autója a folytatáshoz, mert úgy érzi, erős volt az Alpine tempója: „Összeértünk és végső soron mindketten megfizettük ennek az árát. Mindketten kénytelenek voltunk kiállni. Sajnos az egész oldaldobozom megsérült, amiért nagy kár, mert úgy gondolom, pontokat szerezhettünk volna vasárnap.”

Ami magát az incidenst illeti, a francia pilóta így látta a történteket: „Jól rugaszkodtam el, én voltam a belső íven, bevettem a kanyart. Utána nyilván Oscar próbált kívülről elmenni, és ennyi volt, összeértünk. Nincs semmi, amin változtatnék, ha újra kellene csinálnom. Nagyon balszerencsés vasárnap volt számunkra. Úgy érzem, volt már pár ilyen, amely sokba került nekünk” – tette hozzá a RaceFans.net szakportál által idézett pilóta.

 

Piastri sem hibáztatja Ocont

Ha az Alpine tempója jó volt Austinban, akkor ez a McLarenre még inkább igaz, hiszen Lando Norris dobogót szerzett vasárnap. Piastri azonban a vélhetően sok elbukott pont ellenére sem mutogatott Oconra:

f1-piastri-mclaren-austin

„Úgy érzem, egyértelműen jogom volt ott lenni. De azt sem hiszem, hogy Esteban bármi kellemetlent csinált volna. Csak összeértünk és sajnos mindkettőnk autója megsérült ebben. Előfordul az ilyen incidens.”

Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatvezetője azt is elmondta, hogy vízszivárgást észleltek ausztrál versenyzőjük MCL60-asán, azért hívták be a bokszba:

„Az egyik Alpine első kerekével történt kontakt sérülést okozott az oldaldoboz karosszériája alatti vízrendszerben. Ez azt eredményezte, hogy fokozatosan esett vissza a víznyomás, és egy ponton láttuk, hogy elszabadulnak a hőmérsékletek, a nyomás tovább esik, ezért be kellett hívnunk az autót.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: