DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„Igazságos” vagy „hülye” büntetés: Jobban megéri bevállalni öt másodpercet?

Mindkét büntetését igazságosnak nevezi George Russell. Alex Albon azonban árnyalja a képet: szerinte egy gyorsabb pilóta inkább bevállal egy öt másodperces retorziót.

Két büntetést is kiosztottak a stewardok George Russellnek Austinban szombaton. A Mercedes pilótája Charles Leclerc feltartásáért kapott háromhelyes hátrasorolást a szétlövés után. A 11. pozícióból kezdte meg a sprintet, amelyen a hetedik helyig felzárkózott, de mivel Oscar Piastrit négy kerékkel a fehér vonalon kívül előzte meg, öt másodperces időbüntetése hozzáírásával pozíciót veszített Pierre Gaslyhez képest.

„Ez egy szétszórt nap volt, a stewardokkal kétszer is dolgom adódott, de mindkét büntetés igazságos volt, habár egyik eset sem történt szándékosan” – mondta a helyszínen levő sajtónak, beleértve a Formula.hu-t Russell.



„Optimista manőver volt. Joga volt letolni engem a pályáról, én pedig megpróbáltam, arra gondolva, hogy ha előzékeny lett volna, akkor enyém lenne a pozíció” – beszélt a balesetről Russell, aki a hajrában a gumielőny ellenére nem tudta megelőzni az elkopó abroncsokat használó Carlos Sainzot, így nem volt képes előre menekülni az öt másodperc hozzáadását szem előtt tartva.

Albon: A versenyzők inkább vállalják a „hülye” büntetést

Russell arról beszélt, a büntetés korrekt volt, egy másik versenyző, Alex Albon azonban arra mutatott rá, a versenyzők lelkiismeretfurdalás nélkül bevállalnak egy öt másodperces időbüntetést, ha tudják, hogy elég gyorsak a különbséget kiépíteni a megelőzött versenyzőhöz képest: végül Russell is jócskán Piastri előtt végzett.

„Láthattuk George esetét, a büntetés nem elég nagy. Ez egy hülye büntetés, már korábban is beszéltem róla párszor. A lassabb autót bünteti és a gyorsabbat segíti. Biztos vagyok benne, hogy George tudta, a pályán kívül van, de arra gondolt, ki tud építeni öt másodperc előnyt, inkább, mint hogy beragadjon mögé. Ez így működik” – világított rá Albon.

A thaiföldi nem ujjal akart mutogatni, hiszen neki is volt egy vizsgált pályaelhagyásos incidense. A szereposztás különbözött, hiszen ebben az esetben Piastri támadt, a fehér vonalat átlépő Albon pedig védekezett. A williamsest felmentették – de beismerte, inkább vállalta a büntetés kockázatát: „Tudom, hogy a határon voltam, de hogy őszinte legyek, párszor ez már megtörtént” – mondta.

Volt még egy pályaelhagyásos eset a texasi sprinten: Guanyu Zhou a pályán kívül előzte meg Kevin Magnussent – mindkét autó elhagyta a vonalat –, amiért Russellhez hasonlóan öt másodperces időbüntetést kapott utólag, 16. helyett a 17. pozícióban értékelték.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: