DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

F1: Nincs terítéken a gumiháború visszahozatala

Stefano Domenicali elsősorban költséghatékonysági okokkal magyarázta mindezt – pedig a most hosszabbító Pirellinek nem lenne ellenére a versengés.

A Formula-1-nek 2007 óta folyamatosan egyetlen gumibeszállítója van: a Michelin 2006 végi kiszállása után a Bridgestone maradt egyedül a száguldó cirkuszban, az ő helyüket pedig 2011-ben vette át a Pirelli. Amely a keddi bejelentés értelmében még biztosan marad további négy évet, hiszen aláírtak a 2025-től 2027-ig terjedő időszakra, 2028-as hosszabbítási opcióval.

A következő években tehát továbbra is egyedüli partnerei lesznek az F1-nek az olaszok, és Stefano Domenicali, a FOM vezérigazgatója szavai alapján nem is terveznek változtatni az egyszereplős felálláson – minderről a Pirelli-bejelentés kapcsán tartott sajtótájékoztatón beszélt a Formula.hu virtuális jelenlétében:

f1-domenicali_3



„Úgy gondolom, ezt az álláspontot az FIA-val közösen vettük fel, hogy biztosítsuk, hogy kontroll alatt tudjuk tartani az F1 ökoszisztémájának költségeit. Ez volt a fő oka annak, hogy megszüntettük a gumiháborút, amikor rengeteg teszt volt, rengeteg kilométert tettünk meg, nagyon sok kutatás volt, amelyek előnyösek voltak – csak éppen óriásiak voltak a költségek. Ezért döntöttünk úgy, hogy az új irányba megyünk fel.”

„Túl korai még fontolóra venni, hogy ez a jövőben lehetséges lesz-e. A konkrét helyzetet illetően, amikor a költségek kontroll alatt tartása roppant fontos, azt mondanám, hogy bár biztosan még nem döntöttünk, de nincs is még napirenden, hogy megnézzük, hogy lehetséges-e ez a jövőben. De ha esetleg a jövőben különböző mechanizmusokkal irányítani tudnánk a költségeket, akkor miért ne? De egyelőre ez nem szerepel napirenden az FIA-val és a csapatokkal folytatott beszélgetések során.”

 

A Pirellinek nem lenne ellenére a gumiháború

Az F1 tehát egyelőre nem tervez több gumigyártót, a most hosszabbító Pirelli ugyanakkor nem ellenkezne, ha mégis meggondolnák magukat – erről Marco Tronchetti Povera, a cég ügyvezető alelnöke beszélt:

f1-gumik-1

„Fontos kihangsúlyozni, hogy a Pirelli több mint 300 bajnokságban szerepel világszerte a motorsportban. A többségében vannak más beszállítóik, mi pedig örömmel versenyzünk más beszállítók ellen. Szóval ez sosem jelentett problémát számunkra. Számunkra ez mindig egy lehetőség volt, hogy megmutassuk és bizonyítsuk a technológiánkat.”

Hozzá kell tennie a fentiekhez, hogy sajtóhírek szerint a Pirellinek a most bejelentett lesz az utolsó szerződése a Formula-1-gyel, és 2027 vagy 2028 végén távoznak a száguldó cirkuszból, azaz ha ez így lesz, a sport jövőbeli iránya amúgy sem érintené őket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: