Mivel Daniel Ricciardo visszatérését nem sietteti a Red Bull, és nincs is még 100%-os állapotban az ausztrál a zandvoorti kéztörése után, így Katarban is Liam Lawson vezetheti az AlphaTauri F1-es autóját.
Az új-zélandi pilóta így sorozatban ötödik versenyhétvégéjét teljesítheti a csapattal, de tudja, hogy egyelőre minden bizonnyal ez az utolsó lehetősége, hogy megmutassa magát.
„Japánban nyilvánossá vált, hogy a következő szezonban megint tartalékpilóta lesz. Nyilván az a célom, hogy teljes munkaidőben F1-es pilóta lehessek, szóval bár ez nyilván csalódás, de továbbra is ez a tervem, és most az a dolgom, hogy annyit tegyek érte, amennyit csak tudok” – idézi Lawson szavait a Racingnews365.com.
„Most még mindig megvan a lehetőségem, hogy megpróbáljak mutatni valamit, és hogy megpróbáljam a lehető legtöbbet kihozni belőle. Ameddig ez tart, addig erre koncentrálok, aztán amint visszalépek az F1-től, már teljes mértékben a Super Formula szezonzárójára figyelek majd, amit a Mexikói Nagydíj hétvégén rendeznek. Más lesz visszaszokni ahhoz az autóhoz, de az biztosan hasznos, hogy ennyi kört mehettem Suzukában az F1-es hétvégén” – magyarázta.
Mit vár a Katari Nagydíjtól?
Az AlphaTauri mostanában biztató formát mutatott, amivel a pilótának is könnyebb villantania, de Lawson szerint Katarban nem biztos, hogy sok keresnivalójuk lesz.
„Nehéz mit mondani, mert Japánban főleg a tempós részeken, az első szektorban szenvedtünk. Nem biztos, hogy Katarban ez a típusú pálya kedvezni fog majd az autónknak. De időre van szükség az új fejlesztési csomagunk megtanulásához, erre jó lehetőség ez a hétvége is.”
„Viszont ez ugyanakkor sprintes hétvége is, ami még trükkösebbé teszi, főleg az én helyzetemben. Sosem vezettem még Katarban, szóval sprintes hétvégével extra nehéz lesz ezt megoldani. A szimulátorban kipróbáltam a pályát múlt héten, nagyon gyors, tempós pálya, elég egyedi, nem sok ilyet láttam eddig, és csak egy lassú kanyar van az egész körön. A többi csak negyedik-hetedik sebességi fokozatú, szóval élvezetes lesz vezetni.”