A szezon végén visszavonuló AlphaTauri-csapatfőnök, Franz Tost felidézte azokat az időket, amikor még Toro Rossóként „bevállalták”, hogy a McLarentől dicstelenül távozó Hondával lépnek partnerségre, s ezzel mintegy előkészítik a Red Bull Hondára váltását, hiszen akkorra már nagyon megromlott az energiaitalosok viszonya a Renault-val.
„Már 2014-től kezdve kapcsolatban álltam a Hondával, és persze nehéz idejük volt a McLarennel, de 100 százalékig meg voltam győződve róla, hogy megfelelő együttműködés esetén lehet nyerni a Hondával. Tudom, hogy amikor 2017-ben meghoztuk a döntést a váltásról, sok ember a paddockban el sem akarta hinni” – mondta Tost, fel is idézve akkori diskurzusokat:
„Azt mondták nekem, hogy mégis hogyan dönthettünk úgy, hogy velük dolgozunk, hiszen nagy nehézségeket fognak nekünk okozni, mire én azt feleltem, hogy kérdezzenek meg öt év múlva, és nézzük meg akkor, mi történik. Az együttműködésünk pedig fantasztikus 2017 óta” – fejtette ki az osztrák csapatfőnök, aki elmondta, hogy technikai és üzleti szempontból is nagyon gyümölcsöző volt ez az időszak.
„Sokszor mentek tőlünk mérnökök Japánba, Sakurába, és a másik irányba is volt mozgás, a Honda mérnökei eljöttek Faenzába. És ez a jó együttműködés és kommunikáció a két fél között futamgyőzelmeket és világbajnoki címeket eredményezett.”
Eleinte áldozatokat kellett hozni
Mivel a partnerkapcsolat kezdetén még nem volt befagyasztva a motorfejlesztés, a Toro Rosso sokszor bevállalt rajtbüntetéseket annak érdekében, hogy minél hatékonyabb legyen a Honda erőforrásainak fejlesztése. Tost erről is beszélt:
„Emlékszem, hogy azt mondtam, hozzanak csak új specifikációt, új fejlesztést akér minden futamra, nem számít, ha hátulról kell rajtolnunk” – idézte fel. „Szinte minden versenyen volt egy fejlesztés, amiért hátrasoroltak minket, de ezzel előre számoltunk, és ez a 2018-as fejlesztési tempó tette lehetővé, hogy 2019-ben és 2020-ban a Red Bull és a Toro Rosso is remek erőforrásokat kaphasson.”