Jessica Hawkins, aki a W Seriesben dobogós helyezésig jutott, 2021-ben csatlakozott az Aston Martin Formula-1-es alakulatához versenyző nagykövetként. Tavaly aztán bővült az addig elsősorban nyilvános megjelenésekre és versenyzői értekezleteken való részvételre korlátozódó tevékenysége, ugyanis szimulátoros programba is belekezdett.
Nos, most kiderült, hogy ennek végcélja nem volt más, mint hogy Hawkins F1-es autót tesztelhessen. Erre pedig sor is került múlt csütörtökön, méghozzá a Hungaroringen: a hölgyversenyző – aki egyébként James Bond-filmben is dolgozott stunt driverként – Felipe Drugovich társaságában körözött Mogyoródon.
Az Aston Martin közleménye szerint Hawkins összesen 26 kört, azaz 117 kilométert tett meg az AMR21-es, vagyis a két évvel ezelőtti, 2021-es konstrukció volánjánál. A 28 éves pilóta értelemszerűen nagyon hálás volt a csapatnak a lehetőségért:
„Minden csepp vérem, izzadságom és könnyem kellett ahhoz, hogy eljussak idáig. Amikor először hallottam róla, hogy lehetségessé válhat ez, alig akartam elhinni. Hónapokon át titokban kellett tartanom, ami rendkívül nehéz volt! De abszolút megérte és értékes betekintést nyerhettem ezáltal.”
„Semmi sem hasonlítható össze a Formula-1 autó gyorsulásával és fékezésével, és megnézve az adatokat, igazán büszke vagyok a teljesítményemre. Valóra vált álom számomra, hogy vezethettem az AMR21-est, hosszú ideje készen álltam erre. Keményen fogok dolgozni a továbbiakért, és eközben szeretnék más nőket inspirálni abban, hogy kövessék az álmukat, bármi is legyen az.”
Az Aston Martin részéről Mike Krack csapatfőnök kiemelte: Jessica Hawkins fontos tagja a versenyzői brigádjuknak, lenyűgözte őt, ahogy a szimulátorban készült, és magát a tesztet is éretten közelítette meg, hamar felvette a ritmust a Hungaroringen.
Pedig Robert Sattler, a versenyzők fejlődéséért felelős igazgató szerint nehezítő tényező volt, hogy a hungaroringi teszt némi csúszással indult és még volt néhány vizes folt is az aszfalton. „Jessica folyamatosan építette fel a tempóját egy trükkös pályán, miközben hibátlan menedzselte az AMR21-es összetettségét. A visszajelzései precízek voltak és összhangban álltak az adatokkal” – fogalmazott a szakember.
Hawkins csaknem öt év után lett az első női versenyző, aki F1-es autót vezethetett: legutóbb Tatjana Calderón 2018-ban a mexikói pályán ülhetett be a Sauberbe egy rövid filmforgatási nap keretében.