Sokan várták, hogy Suzukában is versenyképes autó lesz a Williams, mert hasonló karakterisztikájú pályákon már bizonyított idén a grove-iak fegyvere, és a pénteki nap végén elmondhatjuk, hogy a tempó egyelőre valóban megvan.
Alexander Albon a hetedik helyen zárta a második szabadedzést, megelőzte többek között Sergio Perezt vagy Oscar Piastrit is, és bár Logan Sargeant csak huszadik lett, de az egyértelműen kiderült, hogy ezen a pályán is gyors az autó.
Albon viszont rámutatott: ez csak a köridő-táblázatban mutat jól, mert ugyan az időmérős teljesítményük tényleg szép, de egyelőre borzasztó a versenytempójuk, mert nagyon hamar elfogy alattuk az abroncs.
Emiatt pedig úgy érzi, hogy módosítaniuk kell a beállításokon, ami az időmérős teljesítményükre is kihathat.
„Az egykörös tempó rendben volt, arra számítottunk is, viszont a hosszabb etapunkkal szenvedünk” – összegezte a pénteki napot Albon.
„Ezt meg kell oldanunk. A gumikopás nagyon magas ezen a hőmérsékleten és ilyen páratartalommal, ebből a szempontból hasonló Szingapúrhoz. Szenvedünk a versenytempóval, úgyhogy gyerünk vissza a tervezőasztalhoz. egy kicsit fel kell áldoznunk az időmérős autónkból azért, hogy jobbak legyünk a futamon” – mondta a brit-thai pilóta.
Albon arról is beszélt, hogy mivel tud érvényesülni a Williams, és hogy pontosan mi okozza a problémákat: az alapvető erősségek és gyengeségek továbbra is ugyanazok, mint a szezon korábbi szakaszában.
„Még mindig az egyenesekben vagyunk gyorsak!” – mondta mosolyogva.
„Jól vagyunk az egyenesekben. Az egyes szektorban veszítünk egy kis időt, többet csúszkálunk, ezért melegítjük el a gumikat hosszabb távon. Viszont azért is vagyunk jók egy körön, mert a kivezetőn le tudjuk hűteni őket. De ahogy mondtam, ezt még egy kicsit át kell értékelnünk” – magyarázta.
Ahogy a hétvége folytatásában egyre több gumi kerül a pályára, és emiatt egyre jobb lesz a tapadás, egyre jobb autó lehet a Williams a viselkedése szempontjából, de Albon nagy csodát azért ettől még önmagában nem vár.
„Igen, javulnunk kell emiatt, ahogy egyre jobban tapad a pálya, úgy csúszkálunk egyre kevesebbet, emiatt egyre tovább bírják a gumik, és egyre jobb lesz a helyzet. De elég jelentős tapadást kellene találnunk, szóval majd meglátjuk.”
Sargeant is változtatna
Az amerikai újonc egy körön is utolsó lett pénteken, ennek ellenére nem érezte rossznak az autót – azt viszont ő is kiemelte, hogy még változtatások szükségesek a folytatásban.
„Igazából elég jó volt vezetni, mondjuk az egyes szektor kicsit nehézkes, nehéz mindent összerakni, ami itt szükséges, de haladunk, és sokat javultunk a két edzés között. Igazából nekem egy kicsit jobb egyensúlyra lenne szükségem a lassú kanyarokból a gyorsakba, mert az első szektorban veszítem el szinte az összes időt. A hosszabb etapokon nagyon változik az autó egyensúlya a gumikopás miatt, egy körön jobb a tapadás, ott szerintem rendben vagyunk” – összegzett Sargeant.