DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Győzelem? Azt elfelejthetjük!” – Verstappen

„El kell fogadni, ha nem lehetséges a győzelem” – mondta Verstappen a pocsék szingapúri időmérőt követően. A holland szerint nem értik autójuk viselkedését az utcai pályán.

A Red Bull 102 időmérőt követően maradt le a Q3-ról – ami egyébként nem rekord, hiszen Valtteri Bottas önmaga zsinórban 103 alkalommal vett részt a top 10-es szétlövésben –, ráadásul Max Verstappen utólag még örülhet is 11. rajthelyének, hiszen három esetben is vizsgálták a versenyfelügyelők a kvalifikációt követően, azonban ezek után csak két megrovást kapott a kétszeres világbajnok.

Nem értik az RB19 viselkedését

Ami viszont rekord, az Verstappen 10 futamot számláló győzelmi sorozata, amely a mai nappal nagyon jó eséllyel véget ér. Ugyan volt már nem egyszer, hogy a Re Bull versenyzője az első 1-en kívülről rajtolva nyert versenyt – emlékezzünk csak vissza a tavalyi Belga vagy Magyar Nagydíjra –, azonban ott műszaki hiba, illetve motorcsere miatt kényszerült a mezőny második feléből indulni a holland, ezúttal viszont önerőből maradt le a Q3-ról mindkét Red Bull.

 



Verstappen – a Formula.hu jelenlétében – el is ismerte a helyszínen, hogy valószínűleg itt a győzelmi széria vége: „El is felejthetjük! Nyerni akarok, de ha ez nem lehetséges, azt is el kell foganunk” – vágta rá Verstappen. „Nem szeretném túldramatizálni a dolgot, de pocsék hétvégénk van. Nagyon-nagyon régóta nem voltunk ilyen helyzetben az időmérőn, a változtatásaink pedig egyáltalán nem úgy sültek el, ahogy azt mi gondoltuk. Nyilvánvaló, hogy nem értjük az autó viselkedését.”

Nehéz előzni Szingapúrban

Az RB19 ez idáig nem talált legyőzőre, azonban a szezon 15. versenyén úgy néz ki, hogy eljött a pillanat.

„A harmadik szabadedzésen már jobbnak éreztem az autót, de aztán az időmérőre is eszközöltünk némi módosítást, amik már túl agresszívnak bizonyultak. Az utolsó időmérős körömön végig csak csúszkáltam, ha későn fékeztem, akkor pedig leért az autó alja, ami egy utcai pályán meglehetősen kellemetlen.”

 

„Az autó hátulja teljesen önálló életet élt, az egész körben csúszkáltak a hátsó gumik, a hármas kanyarban majdnem meg is forogtam” – mondta a holland, akinek alátámasztja szavait Perez megforgása is a Q2 végén, amivel el is dőlt, hogy a mexikói ideje korán búcsúzik a kvalifikációtól.

„Szóval az egész körben apró megcsúszásaim voltak kigyorsításkor, így pedig nem lehet normális köridőt futni” – tette hozzá Verstappen, majd győzelmi esélyeit még egyszer leírta. „Itt lehetetlen előzni. Más pályákon, mondjuk Spában akár az utolsó helyről is lehet rajtolni, onnan is nyerhetsz, de nem itt. Itt két-három másodperccel gyorsabbnak kellene lennünk a többieknél körönként, hogy legyen esélyünk előzni. Ez az utcai pályák hátulütője.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: