DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
F1

Sainz nem számít monzai tempóra Szingapúrban

A Ferrari spanyolja szerint a szingapúri pálya kevésbé fog feküdni az SF-23-nak – azonban egyre magabiztosabb az autóban, és konzisztensebb eredményeket szállítana csapatának.

Az Olasz Nagydíjon szerzett pole-pozíciója, és a futamon elért harmadik helyezését követően Carlos Sainz magabiztosan érkezett Szingapúrba: a spanyol elmondása szerint egyre inkább megbarátkozott a maranellóiak 2023-as koncepciójával, és a tavalyi szezonhoz képest fejlődött.

„Az elmúlt néhány futamon jól éreztem magam az autóban, és kezdjük jobban megérteni. Már az első szabadedzéseken igyekszünk megfelelően beállítani, ami segít felépíteni és megtartani a magabiztosságom. Úgy érzem, idén jobban értem az autót és gyorsabb is tudok lenni a tavalyi évhez képest” – nyilatkozta Sainz a csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón.



„Az elmúlt két-három hétvégén talán az eddiginél is jobban össze tudtam rakni a dolgokat, ami az eredményeimen is meglátszott. Van most önbizalmam, ezért a szezon hátramaradó részében szeretnék konzisztensebb eredményeket elérni, Monzához és Zandvoorthoz hasonlóan.”

Mi várható a hétvégén?

Sainz elmondása szerint gyengébb szereplést láthatunk tőlük Szingapúrban Monzához képest – az ennek az okát kifejtő cikkünk itt olvasható. A spanyol így foglalta össze, mire számítanak a versenyhétvégén:

„Ha realisztikusan nézzük, nem leszünk olyan gyorsak, mint Monzában. A magasabb leszorítóerőt igénylő pályákon sokkal inkább szenvedünk, ez pedig azok közé tartozik. Azonban az éles, nem egymásba fűződő kanyarokban jobban működik az autónk – ám az időjárás meleg lesz, ami igénybe veszi a gumikat, ez pedig szintén megnehezíti a dolgunkat. Meglátjuk, milyen lesz.”

A Ferrari gyengepontja

Legutóbb Zandvoortban tesztelte a maranellói alakulat a magas leszorítóerős pályákra fejlesztett szárnyakat – főként az első szabadedzést szánták a probléma kielemzésére. Sainz optimistán áll a hétvégéhez, ám elmondása szerint néhány módosítás nem fogja az alapvető gondokat eltűntetni az SF-23-ról:

„Nagyon érdekes dolgokat fedeztünk fel az autónk viselkedésével kapcsolatban ilyen típusú pályákon, jobban megismertük a magas leszorítóerős körülményekre fejlesztett első és hátsó szárnyunkat is. Néha nem megfelelően működnek, ezért változtatjuk őket versenyről versenyre.”

„Remélem, hogy erre a hétvégére egy jobb megoldást találtunk, mint amilyen Zandvoortban volt, és egy kicsit megnöveli a teljesítményünket. Azonban nagyobb a probléma, mint a szárnyak a beállítása – az autó karakterisztikáját is ki kell ismernünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: