DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 1. szombat
F1

Russell: Tartanunk kell a második helyet, nem kockáztathatunk

A konstruktőri bajnokság második helyét elfoglaló Mercedes pilótája, George Russell szerint túl sokat kockáztatott az idény első felében.

A 2023-as szezont uraló Red Bull mögött 310 ponttal van lemaradva a Mercedes a konstruktori bajnokságban, míg az eddig harmadik legtöbb egységet gyűjtő Ferrarival szemben mindössze 45 pont az előnyük. Lewis Hamilton az egyéni bajnokság negyedik helyét foglalja el 164 ponttal a Szingapúri Nagydíj előtt, George Russell pedig a hetedik helyet tudhatja magáénak 109 egységgel.

A brackley-i alakulat fiatalabbik versenyzője mindössze egyszer állt dobogón – Spanyolországban – az idei szezonban. A RacingNews365.com oldalának így értékelte az első 14 futamot:

„Ez egy kihívást jelentő év számomra. Az első hat futam teljesítmény szempontjából rendkívül erős volt, azonban néhány dolog elúszott nálunk. Ha Ausztráliában szerencsésebb hétvégénk van, nem látok rá okot, hogy miért ne harcolhattunk volna a győzelemért” – idézte fel Russell a műszaki okokból adódó kiesését.



„A motor elszállt, így 18 pontot vesztettünk. Montrealban pedig az én hibámból zártunk 12 egységgel kevesebbel. Összefoglalva, ez egyáltalán nem egy konzisztens év részemről.”

Ezüstérem a csapatnak

A brit szerint azzal járulhat hozzá leghatékonyabban a Mercedes konstruktori második helyezéséhez, ha a hátralevő futamokon stabil eredményeket szállít, és kevesebbet kockáztat: „Az a célom, hogy kiegyensúlyozottabban zárjam az évet és tudjam maximalizálni a versenyeket. A tavalyi szezonom is így zajlott, míg idén túl sokat kockáztattam a jobb eredmények érdekében.”

„Jelenleg kényelmes előnyünk van a második helyen – ezt nem hagyhatjuk kicsúszni a kezeink közül. Azzal segítem leginkább a csapatot, ha konzisztens eredményeket hozok. Azonban, ha fennáll a lehetőség egy győzelemre, arra mindenképp le szeretnék csapni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: