Ugyan több mint egy évtizede szerepel az F1-es versenynaptárban Szingapúr, most mégis egy jelentősebb változtatáson esett át a pálya, így kicsit megint új tapasztalatot kínál majd a mezőnynek.
Ezúttal a pálya egy teljes szakaszát kiszedték a körből, a harmadik szektorból a 16-os kanyartól a 19-esig terjedő rész eltűnik – a kanyar helyett további 380 méter egyenest kell teljesíteni az eddigi 20-as, mostantól viszont „új” 16-os kanyarnak számító fordulóig.
Ez a 16-os eddig egy közepes sebességű kanyar volt, most viszont a nagyobb tempó miatt jóval szűkebbnek számít a meghosszabbított egyenes végén, ami előzési pontot kínál.
A változtatást részben az indokolta, hogy a kivett kanyarok területén építkezés zajlik, ami idén márciusban kezdődött és a tervek szerint a 2024-es F1-es futamra készül majd el.
A változtatás miatt húsz másodperccel gyorsabbak lehetnek a köridők a megrövidített pályán, és emiatt a versenytáv is 63 körös lesz az eddigi 61 helyett.