DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
F1

Most már az összes idei F1-es futamot megnyerné a Red Bull

Helmut Marko úgy érzi, ha a Szingapúri Nagydíjat is behúzzák, akkor reális céllá válik, hogy besöpörjék az összes versenyt a 2023-as szezonban.

Tizennégy verseny ment le a 2023-as Formula-1-es évadból, de a Red Bull még mindig veretlen: tizenkétszer Max Verstappent, kétszer pedig Sergio Perezt intették le elsőként – s ha a holland és a csapat jelenlegi formájából indulunk ki, akkor benne van a pakliban, hogy a hátralévő nyolc fordulón sem találnak legyőzőre.

f1-redbull-unneples-2023



Márpedig ez esetben olyat tennének a bikák, ami még hivatalosan senkinek nem sikerült az F1 1950 íródó történetében: eddig egyetlen istálló sem nyerte meg egy adott szezonon belül az összes futamot. Persze azért itt is bejön az első évtized Indy 500-anomáliája, hiszen 1950-ben az Alfa Romeo, 1952-ben pedig a Ferrari is gyakorlatilag tökéletes idényt futott volna, ha nem számítják bele a világbajnokságba a teljesen más autókkal és mezőnnyel felálló 500 mérföldes viadalt.

Mindenesetre most már a Red Bullnál is elérhetőnek érzi a hibátlan szezon elérését: „Először is az a célunk, hogy bebiztosítsuk a világbajnoki címeket. De mondjuk úgy, hogy ha Szingapúrban is győzünk, akkor megvan az esély rá, hogy az összes futamot megnyerjük” – fogalmazott Helmut Marko.

„Természetesen most már ez vált a céllá. A szezon elején nem volt ez reális, és még soha senkinek nem is sikerült. A McLarennek itt Monzában szakadt meg a sorozata, úgyhogy a sajtó kreált is egy sztorit, hogy majd ránk is lecsap az átok, de nem hagytuk.”

f1-verstappen-redbull-monza-win-2

Marko azt is elmondta, miért tartanak minimálisan a soron következő szingapúri hétvégétől: „Eddig minden futamon versenyképes autónk volt, szóval miért ne ez lenne a helyzet Szingapúrban? De el kell mondani, hogy a Ferrari és főleg Leclerc egy specialista azon a helyszínen. Ha az időmérőn gyorsabbak lesznek, akkor az problémát fog jelenteni számunkra, mivel Szingapúrban nehéz előzni. De továbbra is optimista vagyok, hogy a Szingapúrba szánt csomagunk elég jó a győzelemhez.”

Amikor a Red Bull-csapatfőnök Christian Hornert arról kérdezték, mi gátolhatja meg alakulatát abban, hogy az összes versenyt behúzza, így felelt:

„Rengeteg tényező van, legyen szó megbízhatóságról, szerencséről, stratégiáról, bokszkiállásról, tempóról, időjárásról. Folyamatosan a legjobbadat kell nyújtanod, számomra eddig ez az év legkomolyabb teljesítménye, hogy egyszer sem ejtettük el a labdát. Sikerült végig nagyon magas szinten működnünk, és ez az, amit korábban még nem láthattunk” – fogalmazott Horner, hozzátéve, hogy a Red Bullt motiválja is, hogy történelmet írhat, ezért is tudtak eddig élesek maradni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: