DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

„Elég frusztrált lennék a helyében” – Albon Norrisról

Pontszerzéssel zárta az Olasz Nagydíjat Alexander Albon és a Williams, miután a McLarenek nem tudtak mit kezdeni az egyenesekben száguldó brit-thai pilótával.

Újabb nagyszerű futamot teljesített Alexander Albon a Williamsszel: már az időmérős hatodik helyének megszerzésekor is megmutatkozott a versenyző erős tempója, a futamon pedig végig maga mögött tudta tartani a közeledő McLareneket, így végül a hetedik pozícióban befutva fontos pontokat szerzett csapatának. A papaya istálló pilótáival való küzdelméről elégedetten nyilatkozott Albon a leintést követően.

„Trükkös volt, mert elég gyengék voltunk az utolsó kanyarban, ott mindig utolértek engem. Eleve úgy indultunk neki a futamnak, hogy nehéz dolgunk lesz. A tempónk nem igazán volt meg, de legalább az egyenesekben gyorsak voltunk, így sikerült Landót magam mögött tartanom. Elég frusztrált lehet most, én biztos az lennék… Pont elégnek bizonyult az első kanyarban, amit a fékekkel csináltunk, noha náluk sokkal több volt a leszorítóerő. Nem sikerült egyszer sem egy tiszta manővert produkálniuk ellenem, hiszen mindig szélesre futottak” – mondta a 27 éves versenyző a Formula.hu jelenlétében.

Zandvoorti nyolcadik helye után a Monzában szerzett hat pontja azt jelenti, hogy a Williams tíz ponttal meglógott a konstruktőri bajnokság hetedik helyén az üldöző Haastól. Albon azonban tisztában van vele, hogy az autó teljesítménye rendkívül pályaspecifikus, így nem jósol túl fényes jövőt az istállónak a következő pár versenyen.



„Jó lépést tettünk előre a bajnokságban, de néhány pályától azért eléggé tartok, mint például Brazíliától. Szükségünk volt erre a remek futamra, hiszen az ilyen pályákon vagyunk erősek, a következő néhány versenyen közel sem leszünk ilyen jók, egészen Las Vegasig. Azt nem mondom, hogy levesszük a lábunkat a gázról, de igazán szükségünk volt itt a pontokra.”

„A teljesítményünket tekintve nem olyan rossz a helyzet, mint gondoltuk. Ismerjük a gyenge pontjainkat, kevés leszorítóerővel futunk, nagyjából ott vagyunk, ahol tavaly. Az abroncsok kopásával mindig meggyűlik a bajunk, így a meleg időben eléggé küszködünk. Ha 20 fokkal hűvösebb lett volna az aszfalt, elképesztő gyorsak lettünk volna, így viszont jól jött az előkelő rajtpozíció. Most Ázsiába megyünk legközelebb, ott azért elég meleg szokott lenni…” – zárta a Williams pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: