Toto Wolff szerint kissé félresiklott az F1-es csapatok legutóbbi egyeztetése a Williams felvetésével kapcsolatban.
Mint ismert, a Mercedes korábbi vezető stratégája, a Williams jelenlegi csapatfőnöke, James Vowles állt elő azzal a javaslattal, hogy az infrastrukturális beruházásokra költhető pénzmennyiséget emeljék meg, húzzák ki a költségsapka alól, mert Grove-ban nagyjából húsz éve nem költöttek az eszközökre, a szimulátorra, így pedig lehetetlen fejlődni és lépést tartani a többiekkel.
Ha az F1 tényleg a lehetőségek kiegyenlítését célozza (ahogy azt a költségsapkával, a szélcsatornás és CFD-idő korlátozásával csinálja), akkor adja meg a lehetőséget mindenkinek arra, hogy ha előteremti hozzá a forrásokat, akkor a rendelkezésre álló eszközök terén szabadon fel tudjon zárkózni, mert amíg ez nincs így, addig mindig hátrányban lesz – nem támogatásról, csak a lehetőség megadásáról van szó.
Így érvelt Vowles, aki egyébként nemrég azt mondta, hogy ha most elindulhatnának a létfontosságú beruházások, akkor is öt év, mire a Williamsből versenyképes alakulat lesz szervezeti szinten, akkora a lemaradás.
Erre a felvetésre azonban Wolff szerint azonnal ráugrott a többi csapat, és kisiklott a beszélgetés.
„Néhány csapat felpattant erre a vonatra és elkezdte mondani, hogy igazából ők is több teret akarnak ilyen fejlesztésekre. A 36 millióról hirtelen már 90 milliónál, majd teljes szabadságnál tartottunk – de miért? Nincs okunk erre” – idézi Wolff szavait a Racingnews365.com.
„Mi előálltunk egy listával, hogy mit lehetne csinálni, de néhány nagy csapat azt mondta, hogy ők nem akarnak listát, ha a Williams kap valamit, akkor ők is akarnak valamit. Ez pedig le is zárta a beszélgetést.”
„Stabil szabályokra van szükségünk, stabil pénzügyi szabályokra, hogy lehessen üzleti tervet készíteni, és ne variáljuk át a célokat és a kereteket kétévente. Ezért ez a beszélgetés itt lezárult, de talán találunk megoldást a Williams számára.”