DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Nem várt mellékhatások: ezért csúszott hátra az Aston Martin

A szezon elején dobogók sorával, az utóbbi hetekben visszaeséssel okozott meglepetést az Aston: F1-es főnökük tudja, mi siklott félre.

Az Aston Martin szolgáltatta a 2023-as Formula-1-es idény első szakaszának legnagyobb szenzációját azzal, hogy több nagydíjon is a Red Bull első számú üldözőinek tűntek, miközben tavaly még a középmezőny közepén-hátsó felében sínylődtek. Fernando Alonso zsinórban szállította a dobogókat, s bár még mindig tartja a harmadik helyét a vb-tabellán, az utóbbi hetekben egyértelműen visszaesett az istálló teljesítménye. Mike Krack csapatvezető szerint azonban ez csak még jobban felértékeli a sikereiket:

f1-alonso-aston-spa-1



„Tény, hogy a legutóbbi versenyek nehezebbek voltak, néhány riválisunk nagyobb lépéseket tett előre a pályán, mint mi, ez pedig aláhúzza, mennyire fontos, hogy kiélvezzük a csúcspillanatokat, hiszen azok nem jönnek automatikusan. Semmi sem adott a Formula-1-ben, kemény a küzdelem, ez pedig még lenyűgüzőbbé teszi mindazt, amit eddig elértünk ebben az idényben: kiemeli, mennyire jól teljesített a csapat” – fogalmazott az Aston Martin honlapján megjelent interjúban.

„Természetes, hogy a várakozások is megnőttek az eredményeink alapján, de szerintem fontos, hogy mérsékeljük őket azzal, hogy a valóság az, hogy még mindig fejlődési szakaszban vagyunk a csapatnak. Még mindig építkezünk, szó szerint is: nézzük meg az új technológiai kampuszunkat, amely még csak az első fázisában jár. Nagyot fejlődtünk, de még hosszú út áll előttünk. Az utazásunk elején jeleztük, hogy több évbe telhet, mire valóra váltjuk a céljainkat, és ezen nem változtatnak a csapat idei eredményei.”

 

Nem várt mellékhatásai voltak az Aston F1-es fejlesztéseinek

Krack azt már korábban cáfolta, amivel Alonso állt elő, miszerint a Silverstone-ban bevezetett új szerkezetű gumi állna az Aston Martin formahanyatlása mögött. A csapatfőnök szerint a fejlesztésekkel siklottak félre – méghozzá azért, mert az egyébként jól működő újítások nem várt negatív mellékhatással jártak:

f1-alonso-aston-spa-2

Legutóbb az F1-es Kanadai Nagydíjon végzett dobogón az Aston Martin

 

„A riválisaink egyszerűen többet fejlődtünk és beugrottak a Red Bull és köztünk található résbe” – mondta arról Krack, hogy egyébként köridő tekintetében nem nagy a visszaesésük. „Folyamatosan hajtjuk a fejlesztéseket, és ezek az autók annyira összetettek, hogy bármely változtatás hatással van egyéb területekre is: vannak mellékhatások. Nagyon kevés módosítást lehet elkülönítve végrehajtani az autón.”

„Változtattunk valamin a szezon korábbi szakaszában, és nem számítottunk annak mellékhatásaira. Csak néhány futam után, eltérő típusú pályákon eszméltünk rá, hogyan befolyásolja az autót. Az autóra pakolt fejlesztések működtek, és a számok is a vártak szerint alakultak, de úgy vélem, az utóbbi versenyek megmutatják, hol tartunk. Az olyan versenyek, mint Monaco és Kanada a kivételt jelentették, amelyek elfedték a gyengeségeinket, és mivel ott jól teljesítettünk, megnőttek az elvásárok, hogy aztán még nagyobb legyen a csalódás Barcelonában, Ausztriában, Silverstone-ban és Budapesten, ahol nem tudtunk top eredményeket elérni.”

Krack szerint a Magyar Nagydíjon különösen arcul csapta őket a valóság, hiszen arra számítottak, hogy erősek lesznek a Hungaroringen. Viszont azt követően az elemzéseik során rájöttek, min kell változtatniuk. „Kevesebbet fejlődtünk, mint ők, úgyhogy rajtunk áll, hogy most mi fejlődjünk többet náluk” – jegyezte meg a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: