A sprintfutamról való kicsúszással végződő 42. születésnapja után Fernando Alonso az első ötbe juttatta az Aston Martint, négy pozíciót javítva a rajthoz képest. Az első négyestől távol volt az istálló, de a mögötte beérő autók – a hátsóbb Mercedes és az előző hétvégéken, illetve sprinten második erőt képviselő McLaren egyetlen célba érő egysége – sem jelentettek komoly fenyegetést rá. Az előrelépés nyilvánvaló Silverstone-hoz és a Hungaroringhoz képest.
„Egyértelműen versenyképesebb voltam, mint az elmúlt pár versenyen. Nem volt könnyű hétvége, megtalálni a ritmust a nedves időmérőn, a pálya állandóan változott, a száraz körülményeket sem tapasztaltam meg” – kezdte el összegzését a Belga Nagydíj után a vegyes zónában Alonso.
„A rajtnál, az Eau Rouge előtt pár pozíciót már nyertem. Kicsit aggódtam, hogy vissza fogunk esni, nem lesz elég jó a tempó, de végül elég volt, gyorsnak bizonyult az autó. Egy Mercedest és egy McLarent magunk mögött tartottunk, szóval harcban voltunk, ez pedig jó hír a nyári szünet előtt.”
Az autó közelebb állt a szezon korábbi részeiben megszokott, dobogókat szállító formájához, mondta el a kétszeres világbajnok: „Már tegnap is javítottunk pár pozíciót annak ellenére, hogy nem fejeztük be a futamot. Ma az autó közelebbinek tűnt a normálhoz, a magyarországi, silverstone-i problémák után a csapat változtatott a beállításokon, és ennek eredménye fizetődött ki, az érzet normál volt, versenyképesebb.”
Beszélt arról is, hogy az Aston Martin beállításaival a száraz időjárásra összpontosított – de ennek nagy jelentősége nem volt, hiszen a McLarenen kívül szinte minden istálló így tett.
Örülne egy kristálygömbnek Alonso
„Hihetetlen, álomszerű első félideje volt a szezonnak” – értékelte a nyári szünettel bezáruló első 12 nagydíjat, melyek felét zárta dobogós eredménnyel. „Harmadik hely a konstruktőri bajnokságban a Ferrari előtt, harmadik hely az egyéni bajnokságban Lewisszal együtt. Lehetetlen volt ezt elképzelni Bahreinben.”
Csapatváltására visszautalva így fogalmazott: „Sosem lehet előre tudni, mi lesz. Jó lenne egy kristálygömb, mielőtt döntést hozunk és csapatot váltunk. De boldog vagyok, ahol vagyok, és olyan projekten dolgozunk a jövőt tekintve, amelyre büszkén gondolok.”
Ehhez kapcsolva megkérdezték még a spanyoltól, mit gondol a korábbi istállójánál, Alpine-nál történő drasztikus személyi változásoktól. „Nem igazán figyeltem rájuk…” – felelte röviden Alonso.
Fejlesztések az Aston Martinnál a Holland Nagydíjon
Mike Krack csapatfőnök megerősítette, több újdonság érkezik a szünet utáni első, zandvoorti versenyhétvégén, a csapat pedig egy nagy fejlesztési csomagon dolgozik. Erről a belga hétvége előtt a Marca lap írt, a spanyolok értesülései szerint az Aston Martin az oldaldobozokra, a padló régiójára és a DRS-re összpontosít. A beszámoló hozzátette, a csapat kanadai fejlesztése nem működött, az új csomag azonban nem erre reagál, hiszen már a teljesítménybeli hanyatlás előtt megvoltak a tervei. A cél az, hogy a csapat ismét a fő üldöző legyen, vagy legalábbis dobogókért harcoljon.