15 ezredmásodperc – mindössze ennyin múlott, hogy Charles Leclerc és a Ferrari volt a második szabadedzés, ezzel együtt a pénteki nap leggyorsabbja a Hungaroringen, és nem Lando Norris. A hazai pályán elért bravúros második és negyedik helyezés után nagy kérdőjel volt a magyar hétvége előtt, továbbviszi-e a tempót a McLaren a pálya gyökeresen eltérő karakterisztikája miatt, a kezdet azonban annak ellenére is biztató, hogy a hétvégére ígért fejlesztéseket a nyári szünet utánra halasztja a csapat.
„Jó pénteki napunk volt, viszonylag boldog vagyok az autó általános tempójával. Egyes dolgokon azonban még dolgoznunk kell a kvalifikáció előtt, úgy érzem, nem tudtam a pálya néhány szakaszán úgy nyomni, ahogy szerettem volna” – értékelt a médiának Norris a Hungaroringen. „Szerintem van még benne tartalék, mindenesetre erős egyensúllyal kezdtünk.”
„A fejlesztés óta javult a tempónk, és ez segít minket. A nagyobb sebességű kanyarokban magabiztosabbak vagyunk. Az alacsony tempójúakban még mindig igyekszünk fejlődni, ezekre kell összpontosítanunk” – ismerte el Norris, hogy a szezon korábbi részéhez hasonlóan a lassú kanyarokat továbbra sem kedveli az MCL60.
Piastri összetört egy padlót
Míg Norris második, Oscar Piastri csak hátulról második volt az egyetlen érdemi szabadedzésen. A csapat nagyjából tíz kört veszített, miután a padló cseréjére kényszerült, az egyik rázókövön sérült meg a 81-es autó alja.
„Egy kicsit szélesen fordultam a 11-es kanyarban, és eléggé megsérült, hogy cserélnünk kelljen. Ezt leszámítva azonban jók voltak a kilátások. Egy kis pályaidőt veszítettem a második edzés közepén a sérülés miatt, de a csapat remek munkával vissza tudta küldeni az autót pár értékes körre” – nyilatkozta az ausztrál, aki szintén pozitívan összegezte az első napot: „Összességében elég erősnek tűnünk, úgy éreztem, kedvező pozícióban voltam az edzéseken. Meglehetősen elégedett vagyok.”