Lewis Hamilton tett egy érdekes megjegyzést arra vonatkozóan, hogy a költségsapka hatásai nem érintik olyan súlyosan a Red Bullt, mint a Mercedest – a Formula.hu erről kérdezte meg Christian Hornert, az energiaitalosok csapatfőnökét.
„Ha megnézzük az autó tavaly és idei teljesítményét, akkor azt látjuk, hogy a technikai szabályok értelmezése és felhasználása számít igazán: ugyanis van egy komoly hátrányunk a szélcsatornában eltölthető idővel kapcsolatban. Ez arról szól, az a lényeg, hogy a technikai csapat hogyan érvényesül az adott technikai szabályok keretei között, és szerintem a mi csapatunk hihetetlen munkát végzett idén és tavaly is” – válaszolta a felvetésre Horner.
Ami a Red Bull dominanciáját (idén eddig minden F1-es futamot megnyert vagy Max Verstappen, vagy Sergio Perez) illeti: a csapatfőnök azt emelte ki, hogy versenyenként gondolkodnak, minden egyes szabadedzéshez, időmérőhöz és futamhoz úgy állnak hozzá, hogy abból ott és akkor, aktuálisan hozzák ki az elérhető legtöbbet, ebben a szellemben csinálják végig a szezont.
Azt Horner is érdekesnek találja, hogy szinten minden hétvégén más számít mögöttük második erőnek, és egyelőre fogalma sincs arról, hogy ki lehet rájuk veszélyes a Magyar Nagydíjon. Azt viszont hozzátette, hogy a mezőny egymáshoz való közeledése nem meglepetés, sőt azt is várták, hogy ez bekövetkezik, és most emiatt láthatjuk a váltakozó erőviszonyokat.
A Red Bull már 2024-re koncentrál
Újabb fejlesztési csomagot hozott a Hungaroringre a listavezető alakulat, de Horner nem kertelt: bevallotta, hogy ezzel nagyjából lezártnak tekintik az idei szezont.
„Ezt az évet többé-kevésbé befejeztük ezzel a fejlesztések szempontjából, a csapat nagyjából már 2024-re koncentrál. Ugyanis ezt is kell tennünk, hiszen hátrányunk van a szélcsatornában eltölthető idő és a fejlesztési lehetőségek terén” – mondta a Formula.hu-nak adott exkluzív interjújában Horner.
Perezé az ülés, de 2025 nyitott kérdés
A szakvezető Max Verstappen méltatása (szerinte két-három éve csúcsformát hoz, és most már lenyűgözően használja a tapasztalatát is) mellett beszélt arról is, hogy vajon aggódnia kell-e Sergio Pereznek a 2024-es ülése miatt most, hogy az AlphaTauriba beült Daniel Ricciardo, aki kimondva a mexikói helyét célozta meg.
„Az a terv, hogy Checo vezet 2024-ben, mindig is ez volt a terv. Két évre írta alá a szerződését, úgyhogy mi így tervezünk. Dolgozunk vele, segítünk abban, hogy visszatérjen az önbizalma. Checo jó versenyző, és a szombati napjai jelentenek problémát. Ha lenne itt egy jó szombatja (természetesen itt is nagyon fontos a jó időmérő), akkor azt várom, hogy a futama is jó lesz. Hogy mitől javulhatnak az időmérői? Egyszerűen attól, hogy újra meglesz az önbizalma az autóban, a beállításban és saját magában.”
„Ami pedig 2025-öt illeti: az ülés Checóé, de 2025 még messze van. Mi az elérhető két legjobb pilótát akarjuk beültetni az autóinkba.”
Nem volt értelme várni De Vriesszel
Kérdésünkre Horner kitért a Ricciardo–De Vries cserére is, amellyel kapcsolatban elárulta, hogy szerinte nem lett volna értelme tovább várni vele – úgy fogalmazott, hogy a holland nem volt versenyben a 2025-ös Red Bull-ülésért, és nem változtatott volna semmin, ha még két futamot várnak a menesztésével.
A kirúgott pilóta csupán tíz futamot kapott és a közvélemény szerint méltatlanul jártak el az ügyében. Egyesek szerint De Vries gyors menesztése riasztó lehet azon fiatal tehetsége számára, akik csatlakozhatnának a programhoz, Horner azonban nem tart ettől:
„A Red Bull így is sok pilótát juttatott az F1-be, bárki másnál többet, vannak kinevelt világbajnokai, és bár tényleg megterhelő a juniorprogram, de maga az F1 is az” – fogalmazott.
Nem okoz gondot a Ford és a Honda
A Red Bull 2025 végéig a Hondával dolgozik együtt, de már megállapodott a folytatásról a Forddal, ez azonban Horner szerint semmilyen fennakadást nem okoz.
„Fizető ügyfelek vagyunk a Hondával, világos a helyzet, a kapcsolatunk pedig jó. Illetve el is különülnek egymástól a projektek: aki a 2026-os motoron dolgozik, az a mostaniakon nem” – mondta.
Ami pedig a Fordot illeti: mint mondta, főleg az akkumulátorok technológiájával tudnak segíteni a Red Bullnak, mert az energiaitalosoknak azzal kapcsolatban nincs sok tapasztalatuk, de jól alakul a közös munka.