DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 2. szombat
F1

Másodszor esett ki egy partnere miatt az Alpine

Frusztráló Szafnauer számára, hogy nem egy saját, hanem egy vásárolt alkatrész miatt esett ki Ocon Silverstone-ban hidraulikus szivárgással.

Egyik Alpine A523 sem ért célba a Brit Nagydíjon, ahol csupán három kieső volt: Pierre Gasly felfüggesztése a Lance Stroll-lal történt ütközésben törött el, Esteban Ocont pedig még a futam elején, a 10. körben hívta bokszba a csapat. A kiesés oka hidraulikus szivárgás és ennek követeztében túlhevülés volt – ami kritikus szintre lépett volna, ha a francia nem adja fel a futamot.

„Hidraulikus szivárgásunk volt, ezért ki kellett állni a bokszba az autóval – máskülönben kigyulladt volna” – mondta Ocon. A silverstone-i dupla nullázás eredményeképp az Alpine már öt kiesést számol 2023-ban, ami a legtöbb az összes csapat közül.

A vétkes egy vásárolt szivattyú

Otmar Szafnauer csapatfőnök árulta el, hogy a meghibásodás egy szivattyúra vezethető vissza, amelyet nem az Alpine gyárt, hanem egy beszállítótól szerez be készen.

„Ezt az alkatrészt vásároljuk, és egy általában robosztus, ritkán meghibásodó elemről van szó. Ez szivárgott, egy olyan részén, ahol szabályozzuk a nyomását. Frusztráló probléma, amelyet meg kell oldanunk, mert ez már a második alkalom volt” – hintette el a RaceFans.net-en idézett Szafnauer, hogy nem először hibásodott meg a szóban forgó alkatrész.



A szezon során egyszer volt hidraulikai hibája az Alpine-nak, az Azerbajdzsáni Nagydíj egyetlen szabadedzésén, amelyen Gasly autója ki is gyulladt – ezzel a következménnyel számolt Ocon is. Bár a műszaki hiba akkor csak szabadedzésen történt, a kiesett pályaidő rányomta bélyegét Gasly egész hétvégéjére, a versenyző a pénteki időmérőn és a szétlövésen is kiesett a Q1-ben, a két futamon pedig az első tízen kívül végzett.

Így ellenőrzi beszállítóit az Alpine

„A beszállítókat illetően minőségbiztosítási programunk van: kimegyünk és felülvizsgáljuk minőségi eljárásaikat és folyamataikat, hogy nyugodt szívvel vásárolhassunk alkatrészeket tőlük. Ez olyan beszállítókra érvényes, ahol mi adjuk a terveket és ők ez alapján készítenek alkatrészt. Az esetükben biztosítva vagyunk, hogy megfelelő minőségellenőrzést alkalmaznak” – magyarázta Szafnauer, mikor arról kérdezték, hogyan győződik meg róla a csapat, hogy a vásárolt termék minősége F1-es szint.

„Nagy cégek esetében nincs ilyen, hiszen ők eleve jobbak a területükön. Ha kerekeket, ATL üzemanyagcellákat vagy hasonló elemeket veszünk, mint amilyen ez, akkor ők találják meg a kiváltó okot, jelentést írnak, elmagyarázzák, mi történt, és elmondják, milyen módon akadályozzák meg, hogy újra megtörténjen” – magyarázta a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: